Har tillbringat drygt en vecka på Västkusten, närmare bestämt i Ugglarp. Det är helt fantastiskt här och jag är glad att mormor vill åka ner (med oss) varje år och besöka sin barndomsmiljö. Hon växte upp i Slöinge som ligger ett stenkast härifrån och tillbringade hela somrarna här i Ugglarp. Underbart.

När jag åkte ner hit så var tanken mycket cykling och mycket ow-simning. Ordförande i klubben, Mikael Nelker har stuga i grannbyn Haverdal och hävdar att om man kan cykla här så klarar man Kalmar lätt. Hoppas han har rätt! Här finns det underbara vägar som både är vackra och utmanande med vinden som ofta är hård såhär längs med kusten. Jag gillar det! Gamla E6:an går mellan Falkenberg och Halmstad och är perfekt för intervaller, eller långdistans också för den delen. Jag och syrran har lite olika uppfattningar om det där. Jag borrar gärna ner huvudet och kör på samma väg fram och tillbaka i flera timmar, medan hon hellre kör en runda med lite ”roligare” omgivningar. Ja, det är tur att man är olika =).

Idag fick jag feeling och anmälde mig till Falkenbergs stadslopp! Hade egentligen 40 min distanslöp på schemat och skrev till coachen en halvtimme innan start att jag råkat efteranmäla mig. ”Gå och värm upp NU” skrev han, och sa att jag kunde köra 1-2-1-2-1 osv med 1 km lätt och 2 km snabbare. Det gjorde jag, fast utan att titta på klockan, och i och med att banan var ganska knixig och lite upp och ner och hit och dit så syntes det inte så supertydligt på filen sedan. Tror de andra deltagarna tyckte att jag var lite lustig som ändrade tempo hela tiden :P.

Är dock hyfsat nöjd. Bryr mig inte nämnvärt om tiden men det kan ju va bra att ha ett färskt resultat att planera träningen utifrån. Nu vet vi lite vad tröstelpuls och tempo är. Nästa år kanske jag ställer upp igen och kanske kan få till ett bra millopp? Det vore kul! Kan verkligen rekommendera Falkenberg till dig som vill ha ett roligt lopp på semestern då det var bra arrangerat och bra publik som gav mycket energi =).

Är nöjd med träningsveckan. Den landade på 14h 30 min och kommer i princip se likadan ut nästa vecka:

Måndag: 50 min distanslöpning fm + 40 min distanslöpning kväll
Tisdag: 5h distanscykling
Onsdag: 40 min distanslöpning + 1h bassängsimning
Torsdag: 1h 15 min cykelintervaller
Fredag: 45 min bassängsimning + 3h distanscykling
Lördag: Falkenbergs Stadslopp
Söndag: VILA

Kanske undrar någon varför jag inte har simmat något i havet denna vecka? Svaret heter MANETER! Usch och fy och blä! Planerar att åka och hälsa på syrran Kalmar i veckan som kommer, där kommer jag utnyttja havet mer. Men när det är röda maneter som bränns överallt så håller jag mig på land. TYVÄRR!

Skärmavbild 2017-07-29 kl. 16.27.59

