Maria

Det är så härligt att se en helt grön vecka i schemat igen, efter nästan en hel veckas sjukdom! Ni som följer mig på instagram vet att det inte har känts helt enkelt den här veckan och det har varit tuffare att genomföra passen än vad jag trodde, men jag antar att det är så det är att komma tillbaka efter förkylning. Jag har i princip varit förskonad från sjukdagar under det här året så jag hade liksom glömt det.

Framför allt löpningen har känts otroligt tung! Ni vet när benen känns som bly hur långsamt man än springer! 30 km blev i alla fall sprungna under veckan, och jag hoppas att trägen vinner i slutänden! Nu har jag vila idag vilket känns otroligt skönt faktiskt! Jag har aldrig tidigare velat ha en fast vilodag i veckan, men nu när jag har det så älskar jag det! Både för att ladda om mentalt men också för att jag tror att kroppen behöver det. Iofs kan jag nästan känna mig ännu tröttare efter en vilodag, men som sagt – kroppen mår nog bra av vilan. Nu väntar en veckas hårt arbete och sedan är det faktiskt lite återhämtning veckan efter. Så nu jäklar är det bara att kämpa igenom passen! Fixar jag inte alla tänkta watt eller farter så får det väl vara så, men jag ska banne mig inte bryta något pass och jag ska göra mitt allra bästa.

Bring it!

