Det är så fantastiskt roligt att träna nu! Och jag vet precis varför: solen, ljuset, värmen! Finns det något som vi nordbor älskar så mycket som när våren kommer? Jag är så glad att det blev som jag sa; Playitas i början av mars, och sen cykla ute hemma. Jajamen!

Ett pass har jag kört på trainer sedan jag kom hem den 16 mars, och det var ett intervallpass med 15-sekunderssprinter när det pissregnade ute. Ville varken kyla ner mig själv eller skita ner cykeln. Och ett pass inne lite då och då gör ju inget..

Annars har jag hunnit med  både intervallpass, 20-minuters FTP-test, långpass och recoveryrull ute. Så nu kan man säga att utesäsongen på cykel är igång! U-n-d-e-r-b-a-r-t!

IMG_0240

Något man inte kan göra ute än är ju att simma, eller kan och kan.. har sett några galningar på instagram. Men det är jag inte intresserad av innan typ juni 😛 kanske bra att jag bokade av Utö Swimrun pga foten.. Jag hade förmodligen fryst ihjäl ;). Nä det käns fint att ha 25:ans inramning ett tag till. Jag längtar till att utebassängen öppnar så att man får mer plats att kunna simma andra tider och fler gånger i veckan, men eftersom jag är så långsam så är det trevligt att ha en vägg var 25:e meter att få skjuta ifrån vid.

Vädret i veckan ser helt okej ut så planen är att köra alla pass på cykel ute och även löpningen. Har inte bestämt mig än om jag ska köra intervall-löpet ute eller på löpband förresten. Det är så bra att bara ställa in hastigheten på löpbandet och slippa tänka. Är osäker på om jag kommer kunna hålla jämna farter ute. Men iofs kanske bra att träna på det isf?

Är riktigt taggad på träning nu, och framför allt idag när jag har vilodag förstås. Jag skulle vilja träna alla veckans pass idag så att jag vet att jag har klarat dem och sen kunna gå vidare lite bättre, lite starkare. Haha. Åh jag vill så mycket! Kroppen, var snäll mot mig och utvecklas som jag vill! Snälla!

IMG_0769

