IMG_0564

 

Man kan bara konstatera att det inte är asbra för motivationen att ha ont någonstans. Min axel har bråkat länge nu och jag har verkligen tappat stinget för simningen. Det är liksom inte kul att börja simma och nästan direkt känna den där stickande känslan som blivit starkare och starkare. Jag har själv funderat vad det beror på och avskrivit en akut inflammation eftersom det har hållit på så länge nu. Jag har ju själv tänkt att det nog beror på att jag är svagare i den axeln, men ändå har jag varit dålig på att träna. Märkligt va?

När jag var på Playitas tillsammans med TT så bad jag Natalie som pluggar till Naprapat att kolla lite, och det behövdes ju inte mycket anamnes eller undersökning för att konstatera inklämning. Inte något sånt som behöver opereras eller så utan mer att mina stabiliserande muskler måste aktiveras, komma ihåg att jobba och stärkas upp. Hon funderade också på om jag drog för smalt men jag sa att jag inte trodde det eftersom jag på Colting-filmningen såg att jag drog huuuur brett som helst. Dock kanske det är så att jag efter det har börjat dra smalare eller så, för när det gjorde ont under ett simpass när jag kom hem så provade jag helt enkelt att bredda lite, och då försvann smärtan direkt! SÅ häftigt!

Det har ju faktiskt inte gjort ont när jag har simmat med våtdräkt. Kommer säkert bredare naturligt med den samt får stöd eller så. Nu ska jag givetvis fortsätta att stärka axeln men det här är ett sjukt stort hopp framåt! Den här veckan har jag kunnat simma tre pass, tre dagar i rad och totalt 6800 meter. Det känns bra! Givetvis är jag svag, har tappat massor och är långsammast i stan, men nu har jag ju något att jobba med!

IMG_6906

Det är inte för inte många förespråkar lite, lite lättare träning för att  man ska undvika skador och sjukdomar, för man tappar så otroligt mycket mer av att göra ingenting jmf med att ”mesa” lite eller vad man ska kalla det.

Planen är nu att simma varje gång det finns möjlighet, dvs varje gång det är crawltid och det är just tisdag morgon, onsdag kväll och torsdag morgon. Ju snabbare jag blir desto fler metrar hinner jag med vilket är en bra morot till morgonpassen som är rätt stressiga. Kl 06:30 öppnar simhallen och då måste jag helst vara nere i bassängen typ 3 min över halv för att hinna simma 50 min. Då kommer jag i tid till jobbet så länge jag hoppar såna där onödiga saker som att borsta håret och sminka mig ;). Ringarna av glasögonen går ändå inte att sminka över så atte…

HA en bra dag och simma på ni med! Sommaren och tävlingarna är här snart ;).

 

