Den här resan tränade jag inte riktigt lika mycket som i januari. Totalt blev det 23min 38 min, vilket jag kan känna är lite lite, fast när jag tänker efter ändå en fördubbling av min normala träningsdos. Ja nu under vintern har jag nog inte ens legat +10 timmar i ärlighetens namn. Många slitsamma intervallpass  (som ju behöver återhämtning, och där passen inte är superlånga) plus bristen på simning har dragit ner totala tiden rejält. Så drygt 23 timmar kanske ändå är bra för en medelmåttig motionär? Och faktiskt så är det ju eg inte timmarna som räknas. Lite så är det ju att man behöver sina timmar, men vore det så enkelt att den som tränar mest vinner, så vore det ju superenkelt att bli bäst!

Här kommer en lång radda bilder:

IMG_0240

Vacker kväll direkt första dagen vi kom ner! ❤

IMG_0564

Syrran och jag försöker att visa kärlek! Haha!

IMG_0600

Supertaggade inför cykelpass!

IMG_1176

Miss Trainer fick fixa sin första punka!

IMG_0769fullsizeoutput_40a2IMG_0938fullsizeoutput_40ce

Timmarna fördelades i alla fall på:

  • 51,5 mil cykling
  • 18,3 km löpning
  • 4,17 km simning, varav 2/3 i öppet vatten.

Min plan var hela tiden att fokusera på cyklingen då det är det som är svårast att träna hemma under vinterhalvåret. På andra plats kom simningen som jag verkligen behöver, men jag var samtidigt lite rädd för att axeln skulle bråka, så därför passade det bra med rätt korta pass. Även om jag VERKLIGEN behöver träningen. Jag ligger så sjukt mkt efter med den och jag måste, måste, måste träna om jag inte ska vara helt förstörd efter simningen på mina tävlingar. Tiden får väl bli som den blir, men jag vill känna att jag har ett självförtroende och är stark i simningen så att jag känner mig pigg när jag börjar cykla.

Löpningen kom också lite i andra hand eftersom det är så lätt att träna hemma. Att jag sprang var eg endast för att det var enkelt efter landningen första dagen, för att röra på benen, och för att vi ville springa upp till fyren en morgon för att se soluppgången. Det var ju by the way veckans största fail! Tjockt molntäcke och så kallt att sitta där i blåsten att vänta på ingenting! Haha. Tur att sällskapet var awesome!

IMG_0506IMG_0599IMG_0584IMG_0593IMG_0577IMG_0578IMG_0567

En kväll följde jag med en kompis på Karneval inne i Grand Tarajal och det var SÅ kul! Lätt värt att vara lite trött morgonen efter! Träffade superhärliga människor som jobbade på Playitas och Apollo men även lite locals därifrån. Det som var så kul var att det var levande musik (minn sinte vad de spelade dock) och att det verkligen var utklädda människor överallt! Jag och min kompis var de enda som inte var det! Helt galet! Män med stora masker, och många var utklädda till kvinnor.

IMG_0415IMG_0421

IMG_0425

Såhär kan det visst gå när dörren på toaletten går sönder… ha ha…!

Förutom all träning och Karnevalen så blev det mycket häng i baren på kvällarna (med kaffe, typ ingen alkohol skall tilläggas), härliga middagar med mycket skratt, underbara frukostar med extra allt och inte minst att få massor nya vänner! Har ju lärt känna drygt 20 personer nu som är medlemmar i min triathlonklubb och det känns ju superkul! Nu känner jag mig mer som en del av den och inser verkligen att jag gjorde rätt som ansökte om medlemskap i den. Tanken med den klubben är ju vad jag förstår att ambition premieras, självklart även resultat… men att det ska vara ambitiösa medlemmar som tränar hårt och fokuserat och smart för att nå sina individuella mål! Det passar mig som handen i handsken =). Älskar det! Och sen är det ju precis som jag trodde, jättemånga superduktiga atleter som får mig att vilja bli mycket, mycket bättre!

17264288_10154264516257624_2681792441895309583_n17352216_10154264516272624_6710465152804873783_n17343030_10154264516267624_6525933513174348234_n17342660_10154264516752624_5232711804970530156_nFoton ovan tagna av Petter Gisslen, och Nelker (det längst ner).

Det enda smolket i bägaren denna resa var att inte hela resan synkades med syrran (hon kom på söndagen så vi gick om varandra med några dagar i alla fall), och att jag hade missat att batteriet till effektmätaren kunde ladda ur under resa. Så det ska man tydligen ta ur. Det hade jag ingen aning om. Första rundan blev ju därför utan effekt. Irriterande, men ingen katastrof. Kanske nyttigt det med!

IMG_0303

Marcus försökte hjälpa mig med min icke fungerade effektmätare, gick sådär :/

IMG_0552

Så underbara människor att omges av!!

IMG_0710

Härlig pastalunch! Foto: Nelker

Sammanfattningsvis kan jag väl konstatera att det var en helt fantastisk vecka! Ingen som tvivlar på det va? Snacka om att jag har fått motivation till vårens träning nu! Tyvärr inte till trainer-pass men nu står ju faktiskt våren och stampar, så det skall nog ordna sig 😀 Jippi!!!

