Ja, som rubriken avslöjar så är jag väl medveten om att det är mindre än 200 dagar kvar till Ironman Kalmar. Men jag har ingen ångest alls! Jag bara längtar, längtar, längtar!

img_5368

Simningen behöver bli betydligt bättre, men axeln samarbetar just nu, så får jag bara lite fler timmar i bassängen så vet jag att jag kommer känna mig rätt stabil där i alla fall. Kanske inte kommer hinna träna mig till en supertid, men målet är att känna mig stark och vara pigg när jag börjar cykla. Cyklingen fixar jag ju nu, om man bara tänker sträckan. Där vill jag dock få upp tempot, så är glad att det är några månader kvar att träna på! Löpningen rullar på, kan springa, men är inte uppe i några distanser direkt. Fått ett par 15-km-rundor sprungna men det är ju en lång bit kvar till 42 km! Har aldrig sprungit så långt ju, så vet inte riktigt vad jag har att vänta. Kan väl konstatera att för både simningen och löpningens skulle är det väldigt bra att det är 6,5 månad kvar!

Januari blev en bra månad med 52 loggade träningstimmar. detta såklart mycket tack vare Playitas som innehöll 30 av dem. Fick mycket mängd i benen som gav lite självförtroende i cyklingen. Ska bli sjukt kul att åka tillbaka i mars och träna igen, och kanske se om jag har blivit ännu starkare på två månader. Det vore ju nice!

skarmavbild-2017-02-01-kl-21-11-34

Annars är det full fart med skolan. Hade en tenta idag, förhoppningsvis den sista på utbildningen, och nu väntar praktik igen i princip hela våren med examensarbete parallellt. Det blir fullt ös medvetslös 8-17 måndag till fredag så jag inser ju att det blir lite pussel att få ihop all träning. Det är ju dock så att vi går mot vår och ljusare dagar, så såfort man kan cykla ute på kvällarna så är det ju lugnt. Kan andra fixa magiska tider på IM som jobbar med ansvarsfulla jobb 50h i veckan så ska väl jag också klara det. Det handlar om inställning. Alla har 24h på dygnet. Man väljer själv vad man lägger dem på. Det blir bra =).

Nä, nu är det dags att gå och lägga mig. Har åkt på en triggerpunkt i en nackmuskel tror jag så det har strålat ut huvudvärk mot ögat i en vecka när jag vrider på huvudet. Känns som att jag går omkring lite i dimma på grund av det där. Hoppas det släpper snart. Skulle gärna se att någon stoppade in en akupunkturnål och grävde runt lite men har ingen aning om vilka som är utbildade på sånt häromkring? Kanske får forska lite i det om det inte ger sig…

Hej hopp, sov gott =)

