img_0990

Det här är ju min första vinter med triathlon. Min första vinter med trainer. Min första vinter med riktigt strukturerad träning. Innan har det ju varit en salig blandning av allt. Nu har jag ju gått all in på detta kan man ju säga!

Jag inbillade mig att trainer var och varannan dag skulle göra en jättestark och man skulle komma ut i mars/april med en till växel jämfört med innan. Men jag undrar – Ni som är gamla i gamet.. Hur brukar det kännas? Hur ska det kännas nu?

När jag cyklade ute idag, visserligen i regn och ett kallt december så var ju inte känslan direkt att jag var starkare. Jag vågar inte riktigt lita på effektmätaren – tycker att den har betett sig lite lustigt. Men km-tiden på 27,7 km/h är ju inte direkt snabbare heller.

img_0964

Jag trodde att 3*20 min på 90% av FTP skulle gå rätt enkelt, det gjorde det ju förut! Men… nä. Och här vet jag ju inte om det var mätaren som visar fel eller om jag helt enkelt är i sämre form. Hade ingen chans att fixa mina watt som jag verkligen inte hade svårt att nå i somras… Hmm…… Men jag gör ju mina timmar, följer ju schemat. Tränar varje dag. Hur mycket sämre kan man bli?

Gör det så himla stor skillnad att jag inte gjort några långpass på ett par månader? Jag tror att jag svarar bra på långpass med lite kvalitet i. Det är min grej. Och nu på vintern blir det ju typ ingen sån träning. Ffa inte när jag vägrar göra det där 3*20 min på trainer…. ;). Nåja. Det blir spännade att se hur kroppen känns på Playitas om ngr veckor, och i vår sen.

Men vad är era upplevelser av vintern? Ni som varit med ett tag? Är det normalt att känna sig lite sämre nu? I lite sämre form?

