Den här veckan har varit märklig. Bra på ”jobbet”, BRA på löpfronten, men jobbig på flera andra sätt.

img_9820

Började rätt bra med ett lugnt pass på måndagen där jag kände att kroppen var mycket mer påverkad av maxtestet än vad jag trodde. Det lätta passet på mestadels 75% av FTP var tufft ffa mentalt. Det innehöll 4 stycken sprintar á 30 sekunder som inte alls gick som de brukar. Benen brukar ju ha energi. Nu var de sega. Jaja. inte så konstigt.

På tisdagen var det 3*20 minuter som jag redan har skrivit om. HEMSKT. Borde inte vara så jobbigt sa coachen. Trött kropp alltså. Sen på onsdagen ännu ett lätt pass med lite sprintar, och då gick de ännu sämre. De GICK inte ens. Benen saktade ner efter 10 sekunder. Ingen bra känsla i kroppen. På torsdagen fick jag simma igen och köra lite styrka. vila från trainern alltså. Vila från den även på fredagen och då fick jag en underbar energikick i form av snölöpning! Helt fantastiskt!!! SÅ tacksam för den rundan! Jag gillar inte vintern, men får jag springa i snö så är det okej ändå…

Igår cyklade jag ett rätt lätt pass igen, och det kändes okej men sen ett par timmar senare slog en förkylning till bara ”pang”. Gick på konsert med mamma och mormor och lagom till den så kom en nästäppa som inte var från denna värld. Hela konserten gick ju åt att koncentrera mig på att andas så att det inte hördes i de de partier som var svaga. Sjukt dålig timing. Idag blev det såklart ingen träning, men på kvällen släppte nästäppan helt och jag kände mig som vanligt igen. Sjukt märkligt.

Kroppen kanske bara ville ge mig en extra dags vila?!

IMG_3580

Längtar!

 

