Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle sitta och drömma mig bort i fråga om cyklar, så hade jag skrattat högt. Jag hade min kära Scott Contessa, som jag visserligen inte alls var förälskad i direkt, men den gjorde jobbet de få gånger jag ville ut och cykla. Jag var också då helt säker på att det inte gick att hitta en bra sadel till mig, så jag hade gett upp det där om att cykla långt. Förra året i November hade jag sedan länge ställt Contessan i hörnet i lägenheten (Ja hon fick givetvis en lika bra plats i hemmet som Argon) och hade inga planer på varken trainer eller längta till våren för cyklingens skull…

img_8982

Men. Nu sitter jag här och drömmer. Jag köpte ju av en slump egentligen min linjehoj Argon18 Krypton (som ni ser ovan), vilket jag är enormt glad för! Det är endast tack vare den som jag blivit så frälst! Anledningen vet jag inte riktigt. Om det verkligen känns så tydligt att det är bättre komponenter, eller om jag bara tycker den är sjukt snygg. Men jag älskar den i alla fall.

När det gäller tempo-cykel så är jag helt novis. Jag har aldrig testat att cykla på en. Jag har ju pinnar på min egen cykel, och bryter väl garanterat mot någon regel bara där, men att kunna ligga i tempoställningen och växla ute på pinnarna osv har jag aldrig testat. Dock så ser det ju så nice ut! Och givetvis är ju drömmen såklart en Argon18 även där! De är ju SÅ snygga!!!

Det har ju sålts två stycken begagnade TT-cyklar av märket nu i höst i min storlek, men tyvärr har jag ju inte runt 50 000 kr att lägga på en cykel just nu. Även om det är billigare än att köpa ny. Sen finns det ju såklart billigare Argon18 än den värstingmodellen också. Man måste ju inte ha elektriska växlar direkt ;). Men det vore ju typiskt mig att köpa det finaste och sen ändå ha sämsta tiden på tävlingen typ. Fake it till’ you make it. Och ”den som inte är snabbast får vara snyggast” som jag brukar säga. Men drömmen är ju en sån. Så klart!

e-119p-a18-2016-dura-ace-sideview-white-bg-14e84fba20b93c56f3108596ab012c4c

Alltså har ni sett någon vackrare cykel? Min egen linje längst upp i bild är ju fin och så, men…. Åh jag vill haaaaa!!! Ingen som vill köpa mig en i julklapp? Kan t o m tänka mig kombinerad julklapp och födelsedagspresent! 😉 Någon cykelförsäljare där ute som vill samarbeta kanske? Jag finns ju här! Världens bästa ambassadör, finns det någon som öser så mycket kärlek över sin cykel som jag? Näää 😉 ;).

Nä. Jag ska jobba hårt. Tjäna pengar och spara. Sen en vacker dag så kommer jag stå där med min drömcykel på startlinjen! Och skit samma om jag kommer först eller sist. Huvudsaken är att jag kommer att vara sjukt aero och snygg ;).

Jag har en vän som har blivit totalt förälskad i en cykel som inte tillverkas längre, och ändå är fast besluten att hon SKA HA den. Alla säger till henne att det kommer va sjukt svårt att få tag på, och det inte är någon idé, men hon SKA! Jag älskar den inställningen! Har man blivit kär i en modell så är det klart att man ska göra allt för att få den! Jag lovar att alla mina cykeltimmar i år har gjorts för att jag älskar min cykel så mycket. Hade jag haft kvar min gamla cykel så hade jag nog inte cyklat hälften så mycket. Inte för att den cykeln var för dålig för mig. Den var en alldeles utmärkt instegsracer, men för att jag älskar min Argon på ett helt annat sätt. När jag cyklar och tittar ner på den så känner jag på riktigt kärlek! Jag må vara störd i huvudet men det finns nog några få i alla fall som läser bloggen som förstår mig ;). Eller hur?

Underbar känsla! Idag ska jag på tal om cyklar åka till Sthlm för en spännande grej! Återkommer sen!!

