Jag mår väldigt bra av att jobba 8-17 tror jag. Eller till 15-16 vore väl helt perfekt. Men ni fattar grejen. Normala tider. Eget kontor. Rutiner.

img_2375

Tänkte ladda upp någon vardags-bild och såg denna. Åh sommaren… längtar!!

Jag drömmer alltid stort om att vara ledig hela dagarna och kunna träna och vila. Men helt ärligt så mår jag nog bäst av att inte vara ledig så mycket. Kanske är issues jag har, som måste sysselsätta mig med något hela tiden, och har svårt att koppla av, men så är det nu i alla fall.

Dagarna går i ett. Väckarklockan står på 6:40. Äter frukost, tittar på nyhetsmorgon. Minns inte om det brukar vara SVT eller Tv4. Tar det som är på. Trycker bara på power-knappen på fjärrkontrollen. De säger väl ändå samma sak på alla nyheter?

Kl 8 börjar jag jobba, sen är det fika kl 9, lunch kl 12 och fika igen kl 15. Blir mycket kaffe. Är inte ens sugen på kaffet efter lunchen längre. Fattar inte varför. Förr kunde jag dricka hur mycket som helst! Helt ärligt skulle jag kunna hoppa över fikarasterna och bara ha lunch 30 minuter, men det är ju ändå socialt och trevligt när man väl tar den där rasten. Jag har nog bara blivit van vid att ha korta, korta raster från mina tidigare jobb! Och folket är så bra! Gulliga, roliga och hjälpsamma. Inget att klaga på där =). Kommer säkert snart vara van vid rasterna och inte kunna tänka mig ett jobb utan dem ;).

img_8027

Kl 17 vanligtvis slutar jag. Tar en banan i farten, på vägen hem och är sen redo för att sätta mig på trainern 10 minuter efter att jag kommit innanför dörren. Bra rutin. Nu är det ju bara det jag kan träna pga skadorna, men jag gillar det! Hinner inte känna efter så fasligt mycket, och helt plötsligt är passet över! Kvällsmat, lite surfande och sen hopp i säng. Städa och umgås med vänner kan man ju göra någon annan gång. Jag är inte så himla  social sådär ändå. Älskar mina vänner, men tycker om min egentid med träningen och mina egna tankar också. På helgen har man ju hur mycket tid som helst till allt sånt!

Tror att kroppen blir tröttare av att jobba 40h/v. Och huvudet också. Återhämtningen säkert sämre. Men jag mår verkligen bra av rutiner. Den här praktiken är bra även om det just nu känns som att att hjärnan kokar av allt nytt och jag känner mig som världens sämsta. Jag landar nog snart :).

