… Och så hade jag varken mobilkamera eller go pro med mig! Vet ni hur vackert det var på dagens cykling?! Kan ni tänka er? Klockan var 16:21 när jag stack iväg. Det var fortfarande ljust när jag cyklade iväg (och även när jag kom hem en timme senare) men det var molnigt och lite sådär disigt på något sätt. Som om hela världen var beslöjad av ett lätt blålila instagram-filter. Mitt i allt det stod röd-orange träd längs hela vägen, och vinden bjöd bara på ljumma lätta smekningar, som inte alls gjorde att jag frös, utan bara berättade för mig att den fanns.

Den fick mig att krypa ännu lite lite längre ned mot styret och önska att Björn hade ställt in styret ännu lägre. Ett tecken på att jag är säkrare i tempoställningen antar jag. Skönt. Cyklade mot Väderstad, svängde av norrut mot Skänninge(?) och svängde sedan ganska snabbt höger igen mot Appuna och Bjälbo. Fick flash backs från när jag cyklade den vägen, det hållet sist. Det var en tidig morgon i juni innan jag skulle åka till Stockholm vet jag. Därav den tidiga morgonen. Minns att jag då njöt av en sol som fortfarande stod ganska lågt, och därför var otroligt vacker, och noterade att det kan vara minst lika vackert en eftermiddag i oktober.

Under varje cykelpass som jag gör utomhus nu i oktober, så tänker jag att det kan vara det sista för året (efter snön har fallit och de börjar salta/sanda vill jag inte cykla ute). Lite vemod ger den tanken men också glädje över att säsongen är så mycket längre än vad jag trodde! Mars – oktober är ju ändå 8 månader av utecykling! Ger 4 månader på trainer. Det överlever jag!

Märker att merino, dubbla skoöverdrag och de nya handskarna gör hålla-värmen-jobbet bra. Drömmer om en MTB eller liknande cykel så att man kan cykla året runt, men allt har sin tid. Det kommer nog komma fler cyklar till familjen så småningom, men än så länge njuter jag av en vacker höst och låter sedan andra sköta vintercyklingen!

DCIM100GOPROG0040259.

Detta fotot tog jag i helgen på en lika mysig runda mot Västra Harg!

