Idag har jag i princip skrivit ihop en hel racereport på min instagram, så klicka er gärna in där och läs! mfinnved heter jag där! Här tänkte jag komplettera den lite med det jag inte skrev där! ;). Kan ju inte gå och lägga mig utan att blogga lite…

EBQT0491

Hade ju en tydlig plan inför dagens tävling och det kändes ganska tryggt. Jag visste vad jag ville göra, och resultatet fick lite bli vad det blev!

Resultatet blev en tiondeplats igen och jag är glad för top 10 på mina två första sprinter! =). Tiden 01:03:54 (den officiella) är ju också ett pers på denna distans, haha, men det går ju inte att jämföra olika banor på det sättet.

Jag är så glad för min simning faktiskt! Jag hamnar lätt i ett ”bekvämt-läge” där jag tar lite pauser nästan, bröstsimmar något tag för att se var jag är, glad för att jag är lugn och bla bla bla. Idag ville jag våga köra på lite mer. Lita på att jag inte simmar så snett. Jag simmade på, märkte halvvägs ut till bojen att jag simmade lite snett 😉 Men riktade upp vägen och slutade på 2:06 min/100 meter vilket är bra för mig!Men det känns rätt bekvämt med 380 meters simning nu. Haha. Den 27 aug är det ju upp i 1500 meter igen. jobbigt ;), då hinner man tänka så mycket…

Tror de här två små tävlingarna har varit väldigt nyttiga för min simning faktiskt. Att inte bli så nervös för det momentet. Två stycken starter med ganska många människor utan att få den minsta panik.

IMG_3683

Många Argon18 på plats =).

Är SÅ ledsen för att jag inte fick upp watt-siffrorna på cykeldatorn. Hade verkligen velat se det. Märkte att det var ganska svårt att pace’a utan den. Tror jag tryckte på lite för hårt i några backar, kände hur benen stumnade rejält ibland. Men… jag ville ju köra hårt så det var nog lika bra. De flesta har ju inte ens en effektmätare på den här nivån, så det är klart man kan cykla utan. Men är man van vid att se siffrorna så känns det tomt.

Det var rätt mycket backar och motvind på vägen ut på vändbanan, men det som är tacksamt med motvind är ju att det blir medvind när man vänder, så i det stora hela så var cyklingen rätt snäll. Är SÅ glad att jag vågade ligga en hel del i tempopinnarna! Trodde aldrig att jag skulle våga det med hög puls, vägar jag inte kan, lite blåst, lite svängar och lite upp och ner. Är så glad för det så ni förstår inte!!

Löpningen sedan var mycket mer kuperad än jag trodde, men en trevlig bana med omväxlande stig, grus- och asfalts-väg. Kul när det inte bara är asfalt även om det blir lite jobbigare =).

IMG_3694

En mysig välarrangerad tävling som jag gärna deltar i igen! Om man tittar på resultaten så har standarden höjts varje år. För två år sedan hade mitt resultat räckt till en fjärdeplats, förra året till en femteplats och i år blev jag alltså tia. Nu kan man kanske inte riktigt jämföra på det sättet, med tanke på att väder och vind etc är annorlunda, men eftersom de har kört samma bana i alla år så kan man ju få en uppfattning i alla fall!

Såg även att många av de före mig har sprungit milen sådär snabbt som jag drömmer om, har kört Ironmans och halv-IM och ja.. har massor erfarenhet och träning i benen. Jag är riktigt stolt över att inte hamna längre ner i listan! Dessutom gjorde jag den här tävlingen med massor träningstimmar i benen från veckan. Med lite vila hade jag kanske kanske kunnat göra den ännu snabbare?? Det vet man ju inte, men jag kan ju drömma 😉 Haha…

Arrangörerna sa också att det i år var många fler deltagare än tidigare, och framför allt tjejer. Kul att sporten växer! Unnar många fler att uppleva den glädje som triathlon ger!

IMG_8246

Jag och Ida, nöjda och glada efteråt =).

Nu sitter jag hemma, har städat cykeln och har OS på TV’n. Roligt med både cykel och simning idag. Ibland kan jag ju önska att jag med kunde ha det där mysiga med familj och ev barn och så, som många av mina vänner börjar ha. Men samtidigt.. nu mer än någonsin, så uppskattar jag det här singellivet. Att jag kan göra det JAG vill, jag kan träna hur mycket jag vill utan att bry mig om vad någon annan tycker om det, och jag behöver inte pussla sönder livet. Om jag vill träna massor för att förbättra mig så hänger det endast på mig!

IMG_3703

Sen är det klart.. skulle jag bli superkär så givetvis skulle jag hellre ha vardagspussel än att låta bli. Men ändå. Om det nu är så att jag ska leva det här singellivet så tänker jag njuta av de positiva delar som följer. Jag har det ganska bra faktiskt =). Nu ska jag träna massor och bli bättre, för nu har jag fått sug efter mer!

 

