IMG_7647

Har faktiskt fyra tävlingar framför mig! Eller tävlingar och tävlingar, men motionsgrejer som kommer ge mig pirr i magen i alla fall!

IMG_1511

Först nu på lördag nu är det en sprint i Gammalkil. Eller inte ens sprint. det är väl någon form av supersprint när det är en tiondels Ironman? Känns lite soft med knappt 400 m simning!! Det ska bli sjukt kul! Jag laddar redan för att ta i så att jag vill kräkas i mål ;).

Sedan veckan efter är det en likadan rackare i Björsäter. Nära Linköping också. Perfekt!

IMG_0743

Den 14 augusti sedan är det ju Ångaloppet med Jenny och det är med skräckblandad förtjusning som vi tar oss an den långa banan! Är inte så nervös än. Har nog inte fattat att jag ska SPRINGA 2 MIL terräng!!!! Aja. Den dagen tar vi då!

Sen den 27 är det ju Ljungs Triathlon som är Olympisk distans. Återigen 1500 m simning och något att vara nervös för. Varför blir jag så nervös för det? Det är ju inte som att jag inte klarar av att simma den sträckan. Men det är väl det där med att man vill göra det bra. Och nu blir det andra gången med olympisk distans, och alltså säger hjärnan åt mig att jag vill persa. Hur lätt det nu är när Sthlm’s-banan alldeles säkert var för kort (i alla fall simningen)? Dumt att jämföra olika tävlingar (som såklart dessutom har olika banprofiler) och som inte ens är kontrollmätta. Menmen. Hoppas iaf på att göra den så bra som jag kan utifrån dagsform den dagen.

IMG_8169

Åh längtar tills på lördag nu! Det kommer bli så kul att få sätta på sig trisuiten igen! Tänk att jag innan sommaren tänkte att jag endast skulle göra Ångaloppet. Och absolut ingen triathlon! Och så blir det 4 st om allt går i lås! Tänk att jag lever ett sånt underbart liv att jag kan få göra detta roliga, och tänk att foten verkar samarbeta!

Jag tror att jag är världens jobbigaste adept för min coach; med tusen frågor och funderingar hela tiden. Men jag är nog ganska ambitiös också. Inte så många pass i kalendern som inte blir gjorda, och de som blir gula är faktiskt oftare för långa än för korta ;). Hoppas han står ut med mig ett tag till för jag har planer att fortsätta med detta lång tid. Jag älskar triathlon!!

