IMG_3103

Nu i Ugglarp har blivit en del badande och en del fotande i bikini & jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på år 2011… Det var det året som nog skapade en hjärna som var helt fucked up i 5 år! Ibland har jag fått frågan om när mina problem med mat och sådär började och jag har hela tiden varit osäker på svaret… På ett sätt var jag nog som lång tjej osäker över min kropp redan som barn. Minns att jag i mellanstadiet inte ville ha såna där jazz-byxor (eller vad de heter) för att mina lår var för tjocka. Ööööh what?! Var kom det ifrån egentligen?
2011 hade jag rätt nyligen börjat jobba på gym, trivdes toppen, tyckte om att träna men hade väl inget direkt mål. Anlitade en superduktig PT, som jag tycker jättemycket om fortfarande, och han fick in mig på det här med paleo-kost. Superbra mat!!! Men jag som redan då hade en skör hjärna som under många år hade önskat att kroppen skulle vara ”mindre” fixade inte det där.
Istället för att se det som en bra hälsosam grund som t ex Jonas Colting förespråkar himla bra om man lyssnar på hans pod, så blev det förbud och begär efter socker och skam och skuld. Ville-bli-smal. Inget bra förhållande till mat. Sommaren 2011 hade jag i alla fall gått ner några kg och på bilden till vänster var jag glad 1 sekund för att jag kände mig smal på ett bikinifoto för första gången i mitt liv, men jag var hungrig! Och ärligt talat inte glad alls. Jag var livrädd för att gå upp i vikt. Dygnet runt. Jag var fan hungrig hela tiden! Hade så mkt regler, vågade inte äta mig mätt!
Jag minns att min Skalman-klocka för mat var helt extrem! Fick jag inte äta middag när jag hade tänkt var det katastrof för jag kunde ju INTE äta ett extra mellanmål… Extra kalorier ni vet…. På bilden till höger är jag glad på riktigt! Inte för att jag ser ut på ett visst sätt, ärligt alltså! På den högra bilden är jag så jäkla glad för att jag just har simmat i havet och fixar det så jävla bra! Glad för att jag inte är hungrig h-e-l-a tiden! För jag äter mig mätt!! Är jag hungrig så äter jag! Oavsett tid! Äter jättegärna bra näring, men jättegärna även skräp :). Jag lever som jag älskar och så får kroppen bli som den blir! Jag älskar min fina hela kropp!
Kopierade in texten från instagram här med… på instagram heter jag mfinnved, följ mig gärna där om ni vill också =).
