Tre dagar har jag nu tillbringat i Ugglarp och jag njuuuuuuter! Det har inte varit högsommarvärme direkt, men det spelar ju inte så stor roll när man ändå vill träna. Jag har haft regnuppehåll när jag har cyklat, och så länge jag får det så är jag nöjd! Med det här lågtrycket som varit över västkusten nu har det också kommit starka vindar och jag har nog aldrig sett så mycket vågor här! Tidigare hade jag nog inte gett mig ut i vattnet då, men nu med våtdräkt och sällskap så gjorde jag det, och gud så kul det var att leka i vågorna! Det är ju som att simma bergochdalbana!:) Bra träning inför vågiga triathlontävlingar tänker jag!
Idag hade jag även ett cykellångpass på schemat och jag var lite osäker på var jag skulle cykla. Jag brukar ju alltid cykla i motvind först för att få medvind hem, men med denna starka sydvästliga vind hade det inneburit att jag skulle fått cykla över havet till Danmark till att börja med. Kändes svårt😉. Det blev en 10-milarunda med start mot Tylösand och Halmstad, genom stan där och tillbaka gamla E6:an till Falkenberg för att sedan vända tillbaka mot Heberg och Ugglarp.

En mysig runda om det inte hade varit för alla assholes som tycker det är roligt att tuta på oss cyklister för att de tycker att vi ska upp på cykelvägen. Det de inte tänker på är väl att jag inte vill cykla på barn, hundar, barnvagnar etc …. Jag kanske kommer i 30 km/h och de går i bredd och har noll koll. Nej tack!! Jag kan förstå att de tycker det är jobbigt med en cyklist när vägarna är sjukt smala och det inte existerar någon vägren, men vad ska vi cyklister göra då?? Cykelvägar funkar bara inte… i intervaller och backar kommer man ju upp i riktigt höga hastigheter… då vill jag inte behöva tvärnita för någon hund som springer ut precis framför cykeln exempelvis… Och vadå tuta och köra om nära nära… Vad är det för sätt?! Fattar bilisterna vad konsekvensen blir om de kör på en cyklist? Det är nog inte så kul för dem heller….

Cyklingen kändes bra, och jag som har haft lite känning i knät på sista tiden var överlycklig när det inte kändes någonting =). Pappa hade under tiden varit ute på en 5-milarunda runt Harplinge, Plönninge och Heberg. Duktiga han =). Jag måste nog också cykla förbi Plönninge någon dag.. Där har jag varit på läger så många gånger, och det var där jag blev kär en av de första gångerna (Åh Petter.. han var så söt😉 ), där jag var vaken hela natten för första gången, där jag sov utomhus under stjärnorna med coola kompisar första gången (kanske enda också?) och där jag faktiskt fick mens första gången också apropå ”första-gången-minnen”! Hahaha… ja ni det va inte lika kul just då😛.

Imorgon blir det simning igen och jag ska försöka simma på i intervallerna utan att tänka så mycket på navigering. Det spelar ju eg ingen roll alls var jag ”hamnar” imorgon. Ska också få ta ut Argonen igen och rulla i 90 minuter så jag ska nog kunna träna bort överskottsenergin även imorgon!

Bjuder er på lite havsbilder som mamma tog ikväll!

