Så glad jag blev när jag hittade en liten lokal triathlon-tävling utanför Linköping i slutet av augusti. Ända sedan målgången i Sthlm så har det pirrat i hela kroppen efter längtan att tävla! Det blir Ljungs Triathlon på olympisk distans den 27 augusti.

Nu efter Stockholm triathlon fick jag några dagars återhämtning med simning och rull på cykeln, och nu mot slutet på veckan så blev det äntligen även lite lätt löpning och intervaller på cykeln. Riktigt roligt! Börjar verkligen bli kompis med den där effektmätaren nu =).

Styrketräningen är också tillbaka och fy fasen vad jag har haft ont den här veckan!!! Träningsvärk är inte att leka med… Och sen blir det väl likadant igen eftersom jag ska till Västkusten i två veckor och inte kommer att ha tillgång till gym… typiskt!

IMG_1981

IMG_1961

Svettigt på gymma trots AC och att jag nästan var ensam där…

Det ska i alla fall som sagt bli sjukt kul med en till tävling i år innan säsongen tar slut. Och att det är en liten lokal gör det nästan ännu roligare! 100 kr kostar den. Det är ju ingenting! Någon mer som blir sugen? Kolla här! Det som känns lite nervös med en så liten tävling är ju att om man är sjukt mycket efter i simningen så märks ju det så mycket jämfört med om det är en stor tävling med massor olika klasser och starttider. Nåja. Bra att träna hjärnan på sånt! Och varför skulle jag vara sjukt mycket efter?! Träna hjärnan på positivt tänkande också kanske…

Har för övrigt beställt tempopinnar till min kära cykel som nu ska få leka tempohoj. Blir spännande att se om jag ens vågar använda dem! Haha… Praktiskt i alla fall att jag ska till Probikefit snart, och då kan passa på att få bra inställningar med dem på. Till nästa års medeldistans måste jag känna mig hemma på dem.

IMG_1992

Nä… längtar INTE till höst och vinter!

Och apropå at träna för nästa år så har jag även köpt en trainer idag! Tro inte att jag längtar efter hösten och vintern på något sätt, men jag fick en begagnat i bra skick till ett bra pris och då var det bra att passa på! Nu behöver jag bara ett nytt trainerdäck så är jag good to go!

Imorgon kör jag ner till Ugglarp i Halland där jag kommer vara i två veckor. Förbered er på lyriska inlägg om havet och kanske en och annan frustration över maneter…

