Jag kan bli så himla sentimental ibland. Man borde väl leva i nuet och sådär, men jag kan inte hjälpa det. Det finns så många fina minnen som jag skulle vilja uppleva igen, och personer jag skulle velat spendera mer tid med.

Just nu tänker jag på min morfar… Jag tror egentligen inte att han var så idrottsnördig, men han tyckte i alla fall enligt mamma och mormor om att använda kroppen, och när han arbetade heltid som ingenjör och inte hade möjlighet till vanligt kroppsarbete (lantbruk och sånt där som var det normala då) så fick det bli träning. Han cyklade Vätternrundan flera gånger (tyvärr osäker på tiden, men enligt mormor någonstans runt 9 timmar) och åkte även Vasaloppet många gånger.

Av en slump när jag googla de helt andra saker, så hittade jag plötsligt Sigfrid Finnveds resultat från Vasaloppet mellan åren 62 och 72! Så himla coolt!!

IMG_6239

Kul att sånt finns sparat ju! Den bästa tiden gjorde han 1967, och han gick i mål på 07:35:27. Riktigt bra va? Jag vet inget om Skidåkning, men det tycker i alla fall jag! Haha. När han sedan blev pensionär så köpte han sig en liten gård med skog och betesmarker som han fyllde med Highland Cattle-kor. Minns när vi var små när vi fick gå in i hagen och borsta ungtjurarna. Haha…galet kanske? Men underbara minnen! Är det konstigt att man längtar tillbaka på något sätt?

IMG_6236IMG_6237

