För två veckor sedan sprang jag exakt samma intervallpass på löpbandet som igår. Samma löpband t o m. Har ju mina rutiner :). Passet bestod då som igår av:

  • 10 minuters uppvärmning (jogg)
  • Kort återhämtning medan jag fipplade med klockan på telefonen
  • 15 stycken 30-sekundersintervaller med 30 sekunders ståvila.

För två veckor sedan hade jag en nära-döden-upplevelse och ville typ gråta när jag var klar.

Igår var det också jäkligt jobbigt, men inte riktigt den känslan ändå. Skillnaden mellan passen var att jag idag sprang lite snabbare; 15 km/h istället för 14,5. Båda passen med 5 grader / % (vet inte vilket det är) lutning.

Nu funderar jag alltså på om denna skillnad betyder jag har blivit bättre? Eller om det bara är olika dagsform/att kroppen var olika trött inför passet?

Alltså en eventuell förbättring som visar sig genom lägre puls i något hårdare arbete… Eller? Omöjligt att veta ju. Men intressant ändå att det kan vara så olika. För två veckor sedan hade jag på schemat ett cykelpass dagen innan med intervaller, och i förrgår simmade jag. Dvs vilade benen. Lite kul hur som helst =). Blir kul att se hur det blir nästa pass!

Gårdagens info från polarklockan:

Och från passet för två veckor sedan:

