Det här med imma i glasögonen?! Vad göra?! Jag tycker att jag har provat med allt:

  • Inte röra glaset
  • Istället, röra glaset big time och smeta omkring med tandkräm i syfte att ta bort hinnan (enligt http://www.produktivitetsbloggen.se/sa-slipper-du-imma-i-cyklop-och-simglasogon/)
  • Spottat i glasögonen – Hjälper i alla fall inte mig ett skit
  • Använt im-spray, hjälper något. Ser lite istället för ingenting…

Glasögonen jag har nu är Aquarapid, vet ej modell, någon OW-typ, och de var BRA typ tre tillfällen och sedan helt katastrofdåliga…. Är det så att jag MÅSTE köpa dyrare glasögon för att de ska fungera? Och kommer de i sådana fall fungera fem gånger istället för tre, eller 25? Jag är för fasen student! Jag har inte råd att använda simglasögon som engångsgrejer!

Help me pleeease!!

Har även ett par monterbara Malmstens, men tycker de är svåra att få på plats.. tycker ofta att de läcker in någon liten liten droppe vatten och det stör mig. Och de vill jag inte ha utomhus på race med massa andra människor omkring mig ändå…

Någon som sitter på världens bästa lösning?

Skärmavbild 2016-06-29 kl. 08.27.14

