I lördags var det lite genrep inför helgens Olympiska i Sthlm. Perfekt för att testa min tri suit (som för övrigt färgade av sig… ) och perfekt när jag hade syster som kunde vakta mina grejer. Såna här pass är ju svinroliga, men svåra att få till. Jag antar att jag inte är den enda som inte vill lägga alla prylar helt oskyddade någonstans medan man utför de olika grenarna. Kristina satt snällt och vaktade i nästan tre timmar!!

IMG_1135

Jag skulle köra tre varv av 500 meter simning, 20 minuter cykling och ca 15 minuters löpning och växling däremellan såklart. Växlingen mellan löpningen och simningen med blött kropp och blöt våtdräkt såg jag väl inte direkt fram emot, men som tur var så hade syrran en avklippt swimrun-våtdräkt med korta ben och armar som jag kunde låna =). Vill inte simma helt utan våtdräkt.. jag är ju trots allt en badkruka!

IMG_0950

Passet såg så kort ut när man såg det sådär i skrift ovan. Lite sim, lite cykel, lite löp. Hur skulle DET kunna ta så lång tid? Men jodå.. Det gjorde det =). Simningen kändes helt okej. Går lite upp och ner med navigeringen, och jag märker att jag tappar både position och flow i simningen när jag tittar var jag ska, så det måste jag verkligen öva mer på. Men en sak i taget. Jag kommer i alla fall framåt, så jag tror inte jag behöver vara så nervös för simningen till på söndag, även om jag ändå är det… Märkte också att jag tyckte att det var obehagligt att simma ensam! Jag har ju aldrig gjort det i OW förut, och trots att det var massor av folk på ”stranden” och Kristina satt och hade koll… så kändes det obehagligt att vara där ute i vattnet bland alla äckliga alger ensam. Mycket roligare med sällskap kan jag bara konstatera!

Cyklingen kändes lätt. Första varvet skulle jag sikta på 180 watt och de två sista på 140 watt, så det var ju rätt lugnt. Var inte trött när jag kom tillbaka efteråt och därför kändes ju även löpningen bra! Det jag märkte lite efter första simningen och den växlingen när jag var lite stressad mentalt (haha kändes som en tävling där, jag som inte tycker jag är tävlingsmänniska), var att jag hade lite dålig balans där i början på cykeln. Det får jag tänka på på tävlingen.. att ta det lite lugnt och försiktigt efter t1. Bättre att ta det lite lugnt än att jag kör in i nåt staket eller trottoarkant eller något…

IMG_7590

Löpningen kändes bra som sagt… gillar att springa efter cyklingen, jag kände mig liksom igång då redan. Men jag har ju å andra sidan aldrig sprungit efter att verkligen ha tagit ut mig på cykeln heller. Det blir en ny erfarenhet så småningom. I den lugna löpningen höll jag 5:30-5:35-tempo varv ett och två. Jag VET att det är superlångsamt för många, men inte för mig! Jag blev faktiskt jäkligt glad när jag såg det!! Uppenbarligen har det hänt grejer efter att jag tog hjälp av Adam i mars… Jag som tyckt att jag varit så långsam, att ingenting har hänt osv.. ni vet hur det kan kännas ibland.. man ser framsteg men ändå inte… och så helt plötsligt kunna jogga i 5:30-tempo! Det har aldrig hänt! =) Visserligen inte en enda höjdmeter, men ändå! Jag tror det kan bli riktigt roligt nästa år om jag får hålla mig frisk och skadefri =).

Sista löpvarvet skulle jag köra 3*800 meter i 5:00-tempo med 200 m gåvila och det gick också bra. Sprang för fort första intervallen, och fick äta upp det sista då jag fick slita lite mer. Det är väl sånt man får lära sig efter hand. Jag har typ aldrig kört intervaller utomhus efter tempo.. bara på löpband. Så det var nyttigt och roligt.

Detta var ett riktigt roligt pass som verkligen gav mersmak! Jag längtar nu om möjligt ännu mer efter ”tävlingen” på söndag! Jag är så glad att jag efteranmälde mig till motionsklassen!!!

IMG_1032IMG_1013IMG_1020IMG_1138

