Igår åkte jag ner till Kalmar och syster Kristina, pappa hjälpte mig dagen innan att plocka isär cykeln för att försöka få in den i min lilla bil. Det är en liten Renault med endast två dörrar på sidorna. Sjukt liten alltså! Jag är så pinsamt kass på allt som har med att fixa med cykeln att göra. Jag ÄLSKAR min cykel, men är verkligen som en liten hjälplös tönt när det gäller mekanik av olika slag. Jag har lärt mig i teorin hur jag ska byta slang och jag har grejer med mig varje gång jag cyklar, men har varit livrädd för att faktiskt få en punka. Likadant med att ta av hjul för att den då ska ta lite mindre plats. Hur ska jag få på det igen?!

IMG_0268

När jag kom fram så fick jag förutom skäll av syrran för att kedjan inte var ren, hjälp med att sätta ihop cykeln så med lite team-work så var cykeln fit for fight =).

IMG_0296

IMG_7403

Jag som försökt rengöra kedjan efter varje cykeltur (nästan varje i alla fall), inser ju att jag varit sjukt slarvig. Eller egentligen inte slarvig. Men för mesig. Jag har ju inte över huvud taget fått den ren, men trodde väl att det ”skulle vara så”. När både pappa och syrran utbrast ”Gud vilken skitig kedja du har”, så insåg jag att jag kanske har misslyckats ;). Så igår lade jag en lång stund på att rengöra älsklingen, och nu är den så fin!

Har cyklat 200 mil nu sen jag köpte cykeln, så är väl lika bra att köpa en ny typ nu, och då ska jag minsann ta hand om den ordentligt från början!

