Igår fick jag äntligen (?!) chansen att byta slang på ett punka-däck på riktigt! När jag och syrran precis cyklat iväg för att möta upp hennes kompisar så kom sms:et att hon hade fått punka. Trist såklart, men gött för oss att testa om våra skills skulle räcka 😉

IMG_7406

Jag provade att byta precis som jag har blivit visad innan, och tänka sig – Det fungerade! Det tog ju typ 20 minuter, så har ju lite tid att jobba ner 😛 Men ändå! Att det gick! Är fett stolt ;). Nu behöver jag faktiskt inte vara lita nervös om jag cyklar omkring utan mobiltelefon. Ska bli en sån där cool tjej som kan saker själv :P.

Rundan var sen hur vacker som helst. Jag hade ingen aning om att Kalmar hade så underbar natur! Det kändes som att jag var i England igen, med alla böljande gröna kullar och skogar som omringade åkrarna. Mycket vind igår så det gick inte alltid så snabbt direkt, men det var en underbar cykeltur som verkligen gav mig en längtan efter att flytta hit! Jag gillar Östergötland och Slätten, men detta!!

IMG_0341IMG_7416

På kvällen gick vi ner till vattnet för syrran av någon konstig anledning ville bada (ja, jag är badkruka), och fick då beskåda underbart vackert spegelblankt vatten. Sa jag att jag ville flytta hit?

 

 

