Nu var det ett tag sedan jag skrev igen… blir lite att summera! Först och främst måste jag ju berätta (för er som inte följer mig på instagram) att jag och Jennie är anmälda till en sprint i SwimRun i Sthlm på lördag! Helt spontant och lite galet anmälde vi oss härom dagen utan att en enda gång ha provat att simma med skor! Haha… jaja varför fega? Men 7 km löpning och ca 1000 m simning ska vi väl överleva?!

Ganska snart efter det fick jag i alla fall lite ångest och bestämde mig för att byta ut mitt löppass igår till lite swimrunträning. Två varv löpning runt Skogssjön i våtdräkt blev det, med ca 100 m simning mitt i. Skorna flöt väldigt bra, men jag blev ändå lite nervös av att vara helt ensam. Ville därför inte simma onödigt långt. Efter simningen så ”cabbade” jag ner och sprang andra varvet med ärmarna knutna runt magen. Det gick perfekt. Pulsen var hög och det var varmt, men inget skav eller obehag. Jag ÄLSKAR min våtdräkt! Skorna gick också bra att springa i blöta. Är ju ganska van efter mina år som orienterare att känna känslan av blöta skor på fötterna. Nemas problemas!

Annars så är det cyklingen som smäller högst nu. Så underbart väder som Sverige har bjudit på den senaste tiden så kan man ju inte annat än älska cykelturerna! Jag har cyklat nästan varje dag, och idag när det inte stod cykling på schemat så stack jag ut en sväng ändå. Med låg puls och lugnt givetvis, men härligt att få rulla lite på morgonen innan alla har vaknat!

Jag tycker det rullar på bra med träningen. Fick lite ont i vänster axel förra veckan och det blir spännande att se vad den säger ikväll när jag ska simma, men hoppas det funkar. Jag är inte trött av träningen, känner mig fräsch mest hela dagarna och det verkar som att ungefär 10 timmar i veckan är någon slags bra grundnivå för mig. Såklart är det mycket av denna tid som är lågintensiv. Mitt långpass på 3-4 h är lugnt lugnt. Det vill jag verkligen framhålla. Tio timmar kan låta mycket, men det är väldigt lugnt mycket av tiden! Mycket och hårt är inte alltid bäst. Min kropp känns stark och uthållig. Min önskan är att den ska bli snabb också, men en sak i taget.

Förra veckan åkte jag upp till Sthlm över dagen och hälsade bl a på Anna med lilla Loke! Så fin han är alltså =). Sådana soliga dagar som det var då (typ 28 grader sa bilen) gör att min längtan till staden växer. Kanske inte just att vara I stan… Men Sthlm är så vackert, och det finns så vackra platser och mycket vatten. Åh ja… Jag får åka dit och hälsa på ibland helt enkelt!

Bilder finns på insta =)

