Igår var det ”tur” att jag är singel och lever ensam och inte hade någon som förväntade sig att jag skulle stå med maten på bordet, eller för den delen komma i tid till ett. Efter skolan köpte jag nya batterier till min effekt- och kadensmätare till cykeln för att upptäcka att det a) var jävligt svårt att byta, och b) omöjligt att använda de nya batterierna som var inköpta på Kjell och Company. Tydligen så räckte det inte med att de hette rätt sak, det var något mer som skulle va special. som tur är så är ju Polar väldigt bra så de skulle skicka nya till mig!

Hur som helst, rätt snabbt ville jag ut på min cykeltur och jag rullade iväg tio i fem. Långa intervaller stod på schemat och mantrat i huvudet var ”jämn effekt, jämn effekt”. Svårt, men tror kanske att det gick lite bättre? Tar väl ett tag att kalibrera benen har jag fått lära mig. Jag tänker att det är lite som att lära sig att backa med släp? I början tycker man ju att man gör jättefina små svängar på ratten för att svänga med släpet, men det ger jättemycket utslag. Det är väl lite så det känns nu. ”Jag gör ju ingenting” tänker jag och watt-siffran hoppar från 150 till 250 på 3 sekunder.

Det blev bättre och bättre väder under tiden jag var ute och när jag kom hem så sken solen och det var sådär underbart som det kan vara ibland! Rumpan lite öm, får inte till sadeln än. Kanske är det sadeln i sig, kanske är det inställningar/vinkel. Och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Nu har jag iofs cyklat rätt mkt och jag vet inte om det borde göra att jag redan har vant in sittbenen, eller om det har blivit lite mycket för rumpan att ”absorbera” ;). Aja… bara att jobba på ändå!

IMG_7732

Efter jag kom hem var det bara att dra i sig en banan (tur att jag hade stooora hemma!), kränga av sig cykelbyxorna, på med mjukisbyxorna och gå till simhallen. Tänkte att det nog skulle vara tomt kl 19. Tji fick jag. Jag var sådär halvtaggad. Tredje dagen simning på raken (är inne i en liten svacka gällande simmet), men tänkte att passet var rätt kort trots allt. Mycket folk redan när jag kom, eller mycket och mycket, men bröstsimmarna låg i varenda längd och jag visste inte riktigt hur jag skulle bära mig åt för att hålla schemat. Blev efter ett par intervaller att jag sket i det och tänkte att jag bara får simma på längderna helt enkelt. Var ju självklart uttråkad efter 5 längder typ. Jaha. Ge upp, kasta in handduken och gå hem? Ja då skulle jag ju säkert ha en skön känsla på kvällen.. Näää… ge upp kan jag ju inte göra bara för att jag var uttråkad. Efter ett ”varv” på dagens pass så fanns plötsligt lek-delen ledig och jag bytte raskt dit. Sen kunde jag köra intervallerna som planerat i egen ”bana” =). Under tiden jag simmade så kom ett större gäng med våtdräkter och grejjer som de skulle ”simma in”. Rätt varmt att göra det i 29-30 grader!!!

Fick lite prestationsångest ett tag eftersom alla de frisimmade och såg ut att göra det snabbt, men sen tänkte jag att jag skulle sköta mig själv och skita i de andra, och så gjorde jag det.

Klockan halv nio var jag hemma och kunde äntligen sätta mig i soffan, äta middag och njuta av att kroppen var behagligt trött. Underbart. Idag blir det löpning och styrka! Jippi!!

