Det har varit en bra vecka! Jag har tränat typ likadant som förra (3 pass simning, har tredje idag, tre pass cykling + ett recoverycykelpass, 2 styrkepassn) men ändå känner jag mig mycket piggare. Det kanske är för att träningspassen förlagts lite annorlunda? Eller att jag har sovit bättre? Eller att jag helt enkelt har fixat dem bättre denna vecka…

IMG_7732

Det är otroligt roligt med träning just nu, och jag vill träna jämt. Jag tänker på hur passen ska bli innan jag gör dem, och jag tänker på dem efteråt och funderar på om jag gjorde bra ifrån mig, om jag hade kunnat göra något annorlunda, om jag utvecklas som jag ska…

Och sen tänker jag efter och känner att det är löjligt att tänka så. Inte att vara taggad och intresserad, men på om jag utvecklas? Det var typ i februari jag cyklade för första gången på ett halvår (på Fuerte, långsamt och ringrostigt som f-n), sen dröjde det ju ett par veckor innan det blev väder att cykla igen. Jag har alltså cyklat på min nya skönhet i 5 veckor, och haft hjälp med upplägg i tre. Jag menar.. hur jäkla mycket kan man hinna utvecklas på den tiden?

Haha iofs: Mycket! Om man tittar på simningen… men det är ju från kass till mindre kass. Men vaddårå? Det är väl inte fy skam i sådana fall? Det var 5,5 vecka sedan jag simmade 500 m för första gången och kände mig överlycklig för att jag fixade det. Jag måste tillåta mig att tänka på det!

IMG_7710

Men cyklingen då? Jag tror säkert att intervallerna har gjort skillnad rent fysiologiskt.. det måste de ha gjort! Men det är lite tidigt att se vad det hjälper utomhus än.

Det är så mycket teknik att lära sig. Vem kunde tro det? Med kadens, och sånt. I cyklingen alltså… Fast teknik är det ju i simning med. Minst sagt. Och i löpningen med. Haha… blir mkt att tänka på framöver.

Inte mycket till röd tråd i detta inlägg hörrni… Men jag tror att jag är inne på rätt spår att tänka, fundera och vara vetgirig. Men jag måste va lite snäll mot mig själv också. Inte jämföra mig med de som har cyklat, simmat i evigheter. De som har tävlat långa triathlonlopp. Det är ju helt orimligt att tänka att jag ska ha samma starttider i simningen som de. Och det är ju ingen annan som förväntar sig av mig heller. Chilla.

Ibland tänker jag att det är omöjligt att utvecklas. Att antingen är man bra bra eller dålig från början och så är det så. Och jag vet ju att det är heeeeelt fel att tänka så. Så varför gör jag det? Jag om någon har ju på gymmet sett människor utvecklas otroligt mycket. Varför skulle inte jag kunna det? Tro på dig själv nu, Maria! 

Jag gör så gott jag kan. Det är bra nog! För nu…. ;).

IMG_7725

