IMG_6751.JPG

Det är så häftigt det här med att vara vuxen och kunna lära sig nya saker! Jag gick ju en nybörjarkurs i crawl förra hösten också, men usch det gick inget vidare. Första lektionerna minns jag var lätta och roliga. Då när man skulle öva på att flyta typ. Det var lätt. Jag är ju inte rädd för vatten. Men själva simmet sen… Nej det gick inte alls! Hade ingen motivation heller. Ville inte köra triathlon – Det verkade ju astrisst… bara mala på i ensamhet hela tiden… jag ville ju köra crossfit! Så nej, det blev inget bra med simningen den gången!

I vår däremot! Nu är jag motiverad! När Jenny frågade om jag ville köra swimrun med henne så sa jag ju ja direkt trots att jag visste att jag inte ”hade”crawlet… jag tänkte som så att ”det löser sig” ;). Anmälde mig till en kurs till varav tre gånger har gått. Och åh så kul det är! Varför är det roligare nu då?

  1. Jag är motiverad, jag har ett mål!
    Målet är i första hand swimrun, men även kunna crawla i ngt triathlon någon gång.
  2. Läraren har lyckats förmedlat vissa ”nyckelsaker” verkar det som.
  3. Jag har googlat, kollat youtube och snackat med folk, vet nog lite mer i huvudet i alla fall vad det är som skall göras.
  4. Jag övar, övar, övar!!!
    Jag har varit i simhallen 2-3 gånger i veckan senaste månaden och verkligen tränat simning. Sedan jag ”blev med coach” har jag fått riktiga simpass att utföra, och jag har tänkt ”även om jag simmar långsamt & ev. fult så kan jag genomföra det”, och det har jag kunnat! High five till mig!

IMG_6906

Jag tror att det är lite med simning som med ridning. Man behöver en tränare som lär en känna vad som är rätt och fel, och det tar tid! Men så gäller det också att simma (rida). Lägga minutrar, timmar i bassängen (på hästryggen). Man behöver ”göra” för att få in det i kroppen! Så jag kör på helt enkelt!

Nu känns det som så att vad jag än gör. Hur det än känns så går det a-l-d-r-i-g snabbare än 27 sekunder på 25 meter. Men samtidigt, för en månad sedan tog jag mig knappt fram 25 meter ens. Jag oroar mig inte. Jag kör på! =).

