Jag har ändrat en hel del i min träning på sistone. När jag var på Playitas hände något. Jag blev kär i långdistansen, i cyklingen igen! Kristina ville gärna hyra cykel, och jag, töntig som jag är var lite tveksam. Det kändes läskigt att cykla igen, jag hade ju inte gjort det sedan september, och det kändes läskigt med nya vägar, ny asfalt, ny cykel…. Allt som eventuellt skulle kunna kännas läskigt gjorde det ;).

IMG_5318

Här stod jag nöjd efter att ha cyklat upp för ett berg, men skräckslagen för jag förstod att jag skulle behöva cykla ner också ;).

Men… jag har ju svårt att säga nej till saker, och jag ville ju inte ha varit på playitas igen utan att ha cyklat! Så sagt och gjort, som ni vet, så cyklade vi och det var ju awesome! Hur mycket vind som helst, det gång långsamt som fan, men det var härligt!

När jag kom hem så startade ju Crossfit Open, som jag ju genomförde 4 av 5 deltävlingar i, men förutom det så fann jag mig själv träna färre och färre pass på boxen, och fler och fler själv . Egen löpning, egen cykling, egen styrka. Efter en tid fick jag ju problem med foten tyvärr, men då märkte jag att jag ändå ville cykla typ varje dag. Och så började jag simma också. När skulle jag få tid till crossfit egentligen? Och ville jag få tid till det?

IMG_6819

Varenda cell i kroppen bara längtar ju ut på cykeln varje minut! Jag längtar till swimrun, till cykellopp, till triathlon (fast det har jag ingen tävling inplanerad). Jag började undra hur fasen jag skulle lägga upp träningen egentligen. Sånt här var ju inte jag van vid. Massa träning, flera timmar. Och vila då? Hur mycket behövs? Jag frågade om råd, kontaktade en kille och helt plötsligt så blev jag med coach! Och det känns så himla bra!

Så underbart att slippa bestämma själv (jag gillar visserligen att bestämma själv men jag vet när jag ska ha vett att be om råd), slippa analysera ensam, slippa tänka. Bara göra. Som om det är så bara egentligen? Om jag håller i det här schemat med dessa intervaller är det nog omöjligt att inte få resultat. Det ska bli sjukt spännande att se resultat av det här, och framför allt sen när jag kan springa igen.

IMG_7141

Mitt första simpass ”på riktigt” som gav mig distansrekord i bassängen!

Även om jag älskar att springa och kan njuta av långsamma rundor i en härlig sommarskog så är det ändå en del av mig som alltid är lite besviken på att jag ”aldrig” kan bli snabb. Jag är långsam hur mycket jag än tränar. Det ska bli spännande att se om en coach kan hjälpa mig med det. Om jag fortsätter vara långsam så må det vara hänt… Men man kan ju alltid ge det ett försök (när foten är frisk såklart).

Jag är taggad som fasen och det kan nog min träningshistorik sedan 2011 som ses nedan vittna om. Staplarna är månader sedan jan 2011, och det är tiden som avses. All träning. Jag älskar statistik! =)

IMG_7443

Idag var det intervaller på inomhuscykel på schemat och jag fick slita från första tramptaget. Så sjukt jobbigt. Trötta ben sedan all träning förra veckan, och senast styrketräningen i måndags som lämnade efter sig hemsk träningsvärk. Är stolt att jag genomförde och fixade det! Hoppas verkligen att jag har fått min beskärda del av värk nu, och att styrkan på fredag inte märks på samma sätt! Så går det när man försummar styrka… jag vet ju det!!!

Natti natti, Kram Maria

