Cyklingen var ljuvlig om man ser till själva träningen, vädret, vägarna och vinden. Som min coach uttryckte det ”Riktigt drömväder, propagandacykling!” Och det var precis så. Det var en dag som denna man ska ta med sig någon ut för att cykla första gången… Längtar tills om ett par veckor när jag kan få lite sol på huden med och inte vara täckt av kläder precis överallt…

För att inte frysa om fötterna (har så dåliga skor) så hade jag först nylonstrumpor, plast och sen ylle över. Haha vet inte om det var bra eller dåligt, men det fungerade i alla fall! Sen hade jag cykelbibs och löpartights över, löpartröja, cykelt-shirt och cykeljacka. Sen ett par långa vantar och ett par korta över. Haha snacka om att jag hade anammat idén om lager-på-lager ;).

Men åter till rundan. Cyklade mot Skänninge, Fornåsa och Borensberg. Och så tänkte jag att jag vänder efter 2 h. När jag såg skylten ”Borensberg 22” så förstod jag att jag skulle behöva cykla längre än dit för att nå mitt tidsmål. Vädret var som sagt underbart och så tidigt på morgonen (nåja, kl 8 cyklade jag iväg) så var det fortfarande vått på de gröna åkrarna så det riktigt glittrade i solen!

FullSizeRender

Efter cyklingen var det dags för jobb 🙂

I Borensberg så cyklade jag såklart fel men fick en uppfärsbacke på kontot på köpet! Vände, och tog in på vägen mot Linköping och insåg att jag ofrånkomligen skulle hamna på väg 34. Typiskt. Den ville jag ju undvika. Men den var ju hur bra som helst att cykla på. Bred, och gott om plats både för mig och bilarna. Efter 2h och 50 min typ så vände jag, cyklade till Borensberg igen, fick en till uppförsbacke på kontot men även en härlig nerför. Sen var det samma väg tillbaka hem igen. Allt hade varit så himla himla awesome om jag inte hade fått ont i sittbenen. Det KAN inte vara meningen att det ska göra så ont? Eller?? Kände verkligen att jag skulle ORKA cykla 30 mil imorgon om det skulle vara så, men skulle absolut inte stå ut med smärtan.

Jag som trodde att jag löst problemet med ny sadel (förra året) och nya byxor nu. Nej, jag måste nog ta hjälp nu och se om den(sadeln alltså, inte röven) är för bred kanske. Jakten fortsätter. Det kan inte vara meningen att det ska kännas såhär…

 

