Jag gillar verkligen listor! Och när jag idag hade lust att skriva, men inte riktigt visste om vad så passar det ju extra bra 😉

Hur mår du?
Bra! Just nu trött… Typiskt.. vaknade kl 06:00, låg kvar i sängen till 07:00. Kände mig pigg så jag gick upp och åt frukost. Och nu kl 08:19 så är jag sömnig igen. Men i stort sett så mår jag BRA!

Vad är det bästa med tisdagar?
Alltså skulle man skrivit den här listan på en tisdag eller? Eller är frågan med eftersom många avskyr tisdagar? Hur som helst så gillar jag tisdagar. När jag var liten så slutade mamma alltid tidigt på tisdagar, och jag gillade det! Minns inte om vi gjorde något speciellt eller så, men det var väl helt enkelt mysigt att träffa mamma mera ;).

Vad ska du göra imorgon?
Jag ska förhoppningsvis sälja min gamla cykel, ska nog också simma lite. Har inga direkta planer. Skulle gärna cykla men sittbenen kommer att behöva VILA!

Tre tv-program du gillar att se:
1. Games of thrones
2. Girls
3. Allt som Kalle Zackari Wahlström har gjort!

Nämn något som gjorde dig glad igår.
Att äta världens godaste glass (Ben & Jerrys Halfed Baked), skämt åsido. Jag vet inte. Hände inte så mycket speciellt igår. Det var härligt att cykla den sista biten hem i medvind.

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Satt i soffan precis som nu och läste bloggar!

Tre städer du bott i:
Umeå 2005-2006, Oslo 2009, Sthlm 2010 – 2014. Har även bott en sväng mellan Eskilstuna och Strängnäs (2006-2007), en sommar i södra England (Sandhurst) (2004 och en sväng 2006), i Örebro (2009) och såklart Mjölby, men det frågades ju bara om tre…

Vad är det för väder hos dig nu?
Lite sol bakom moln. Ca 6 grader eller ngt sånt.

 Godaste glassmaken?
Ben & Jerrys Halfed Baked & SIA Lemoncurd.

Tre filmer du gärna ser om och om igen:
1. Musikaler! Hur många gånger som helst! Phantom of the opera, Les Miserables, Moulin Rouge, med flera..
2. Sin City – Sjukt länge sedan jag såg den, men jag älskar den!
4. Before sunset – Alltså Jag har ÄLSKAT den här filmen sedan jag råkade se den första gången. Har nog fortfarande inte sett den sista i den ”serien” men ska definitivt göra det. Alltså det är något speciellt med den filmen, den är så stark.. och belyser det där med timing. Åh vad den ger mig mycket känslor denna film! Se den!

Det senaste du skrattade åt:
Vet att jag skrattade åt något hemma hos mamma och pappa igår där jag åt middag. Det var förmodligen något Sofia (syster) sa.. men åh jag minns inte vad… Jag skrattar ofta =).

Tre platser du åkt på semester till
1. Playitas, fuerteventura
2. Playa del Ingles, Grand Canaria
3. Marmaris, Turkiet

IMG_5331

Drömmer du mardrömmar?
Inte så ofta drömmar där jag liksom vill vakna och skrika eller så, men ganska ofta väldigt verkliga drömmar som inte behöver vara så trevliga. Kanske att jag har glömt något, att någon sa något som jag inte ville höra eller liknande. Det värsta är att vakna och inte veta om det har hänt eller inte, eftersom det brukar vara ganska verkliga saker !

Har du vunnit en prispokal någon gång? 
Haha massa i orientering, fast som inte betyder något direkt. Men jag fick nog namnet på en vandringspokal när jag vann dressyrtävlingen på Vreta (eller hade de infört den då??), och när jag vann Mjölby Ridklubbs KM. Eller om det var Mini-KM. Haha minns inte. Inget så viktigt tydligen :P.

Vad har du på dig just nu?
Lila asful morgonrock!

Vad var det senaste du handlade?
Cykeltillbehör.


Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Ridning ;). Så går det när man går på hästgymnasium :P. Nu går det ju rätt bra med ekonomistudierna dock, så det verkar ju passa mig!

Tre saker du ser fram emot:
1. Kunna springa igen
2. Kunna springa igen
3. Kunna springa igen

Men också att kunna cykla långt utan att bli trött/få ont i sittbenen. Semester i Ugglarp. Kunna crawla tillräckligt bra för att kunna vara med i ett triathlon. Längtar efter att träffa människor som jag inte kan träffa till vardags.

