Etiketter

,

Idag var det så dags för Crossfit Open 16.2. Jag hade ingen aning om hur tungt eller lätt eller flåsigt det skulle bli, så jag var lite nervös innan. Konstigt nog. Varför liksom? Hur som helst så fick jag hjälp av Anders att byta mina vikter (vilken underbar service) och av Norr att döma!

Det var en riktigt rolig wod, men lite ojämn liksom. Det såg ut såhär:

Scaled

Beginning on a 4-minute clock, complete as many reps as possible of:
  25 hanging knee raises
  50 single-unders
  15 squat cleans, 95 / 55 lb.

If completed before 4 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
  25 hanging knee raises
  50 single-unders
  13 squat cleans, 115 / 75 lb.

If completed before 8 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
  25 hanging knee raises
  50 single-unders
  11 squat cleans, 135 / 95 lb.

If completed before 12 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
  25 hanging knee raises
  50 single-unders
  9 squat cleans, 155 / 115 lb.

If completed before 16 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:
  25 hanging knee raises
  50 single-unders
  7 squat cleans, 185 / 135 lb.

Stop at 20 minutes.

Jag hann till minut 12 och tredje rundan alltså. Ojämn för att knee raises och single unders är så lätta, så det blir liksom inte jobbigt eller svårt (alltså klart man blir andfådd men ni fattar), så det som verkligen tog tid var ju frivändningarna (eller snarare knöböjen).

Jag kommer inte ihåg hur många clean jag hann att göra sista varvet, men varenda en var tuuuuung! Shit alltså! Jag har aldrig lyft något tungt med en tidspress och med känslan att vara så trött. Det var en riktigt bra erfarenhet! Jag är supernöjd med dagen och jag hade verkligen inte kunnat göra det annorlunda. Jag är inte starkare än såhär helt enkelt, och det var med ganska trötta ben (2h intervall-spinning igår) som jag gick in i woden. Nej, jag är nöjd efter förutsättningarna och dagsformen!

IMG_5809IMG_5859IMG_5888IMG_5898IMG_5900IMG_5903

