Etiketter

,

Helt plötsligt har jag kommit in i en sova-dåligt-period igen. Vet inte riktigt varför. Förut har jag så enkelt kunna koppla det till stress i livet/jobbet etc, men det kan jag inte riktigt nu. Jag lever precis det liv jag vill leva. Plugget rullar på utan större bekymmer, jobbar inte speciellt mycket och tränar det jag tycker är fantastiskt roligt. Kroppen och knoppen borde må ganska bra. Ändå ligger jag här i sängen vid 03 och tänker att det inte är någon idé att försöka somna om.

sc3b6mnlc3b6s

Angående träningen så går det bra! Kanske att jag är lite otålig på resultat på vissa saker, men det är ju inget ovanligt.

Jag tror dock att jag har ökat på löpningen för mycket så den måste jag faktiskt dra tillbaka lite nu. I måndags när jag sprang långt kändes det bra och ganska lätt, framför allt flåsmässigt. Däremot så kände jag mig lite trött i vristerna, i benen lokalt och så. Inget konstigt alls.  MEN, det som inte kändes lika bra var att jag hade någon diffus ”trätthets-känsla under vänsterfotens metatarsalbenens leder distalt, och det har jag inte känt sedan mitt år med stressfrakturerna. Det gör ju onekligen att lite rädsla uppstår. Inte för att det skulle vara stressfrakturer på G, men för att det då tycktes vara så att mina fötter var ”kollapsade” och aldrig skulle tåla någonting…

Därför vilade jag tisdag och onsdag och plockade även fram mina iläggssulor vilket kändes bra. Igår sprang jag sedan ett kortare pass lite snabbare, vilket var helt fantastiskt! Härligt tryck i kroppen, fast jobbigt förstås. Men nu faktiskt, när jag ligger i sängen funderar jag på om det inte hettar lite lustigt i benhinnorna också?

Jag hoppas verkligen att det är en paranoid hjärna som är i farten, men det skadar inte att ge kroppen en veckas löparvila. Inget PB i världen är värt mer än att kunna springa utan skador. Typiskt nog är det hopprep på Crossfit Open på söndag, men det blir nog inte så många hopp med tanke på att jag suger på Squat Clean ;).

IMG_2968

Håller ni tummarna för att det bara är paranoia och att jag INTE håller på att bli skadad igen? Som tur är så är ju våren snart här så att en del av min överskottsenergi kan få gå till cykling istället. Sedan ska jag börja springa mer skog istället. det VET jag ju är bättre.

 

