Etiketter

, ,

Så har då årets ”Open” dragit igång, och första woden släpptes igår natt kl 2 typ. Jag vaknade ju som vanligt på natten och kunde efter en blick på telefonen (efter lite kraschande av Crossfit Games hemsida förstås) konstatera att det skulle bli flåsigt. Först drömde jag att det skulle bli något helt annat… kommer tyvärr inte ihåg vad, men vet att jag vaknade med känslan ”det där blir ju en baggis”, tills jag kom på att jag inte hade en aning om vad som skulle komma!

Hur som helst… Det var en 20 minuters AMRAP som RX bestod av:

  • 7,5 m OH-lounges 29 kg
  • 8 Bar Facing Burpees
  • 7,5 m OH-lounges 29 kg
  • 8 Chest to bar

Och ganska snabbt kunde jag se att det blev skalade varianten för mig. Min hjärna vill inte fatta kippade pull ups ens, och då funkar det ju definitivt inte med Chest to bar 😉

Vår variant var liknande, men med skillnader som gjorde att de upplevs väldigt olika tror jag:

  • 7,5 m Front Racked Lounges 15 kg
  • 8 Bar Facing Burpees
  • 7,5 m Front Racked Lounges 15 kg
  • 8 jumping pullups

Eftersom vi körde på så låg vikt var det ju aldrig något problem att få upp stången, man behövde heller inte ta några pauser av anledningen att det var tungt. Vi fick även hoppa över stången liggandes på marken, vilket blir mycket lättare! Dvs, inte någon anledning till paus för att ”ladda” om där ;). Jumping pull ups är ju inte så mycket att säga något om. Ganska enkelt, men upptäckte att det var där flåset kom ikapp en. När man stod stilla någon sekund innan hoppet så upptäckte kroppen helt plötsligt att pulsen slog jävligt fort!

Jag körde den i alla fall ikväll under passet, och hade alltså lite folk omkring mig som också körde vilket var skönt. Men i ärlighetens namn så hade jag tunnelseende och har ingen aning om vad någon runt om pysslade med. Förutom när jag väste till Thelma att hon skulle hämta mitt vatten ;). Jag tänkte från början att jag skulle ta det lugnt, hitts ett bra tempo och inte stressa. Det är ju ingen viktig tävling för mig. Men det GICK inte att undgå hög puls. Såg när jag analyserade passet att min puls hade varit på 180 & 95% av max i snitt, och så hög som 188 på slutet.. Vilket är min senaste uppmätta maxpuls…… Nu tror jag kanske att min maxpuls egentligen är 190 snarare än 188, men ändå!

Är rätt nöjd med att jag lyckades pressa mig utan att ”veta om det”, för det är inte ofta jag jobbar i så hög puls. När jag kommer upp mot 175-178 brukar jag känna mig rätt trött! Det var verkligen skitjobbigt men ändå kul!

När jag pratade med dem som körde RX så förstod jag att vi haft totalt olika upplevelser. Självklart ”dog” deras axlar och armar efter så mycket vikt över huvudet, och sedan hänga i räcket på det. Hej då underarmar =). Nä riktigt bra jobbat av oss alla ikväll!

Sen sitter man i soffan, helt slut men helt lycklig! Älskade träning!

IMG_5462IMG_5454IMG_5442IMG_5443IMG_5458IMG_5448IMG_5451IMG_5466IMG_5479

