Det är tre månader kvar till den tävlingen som jag och några kompisar är anmälda till, och jag känner mig inte ett dugg stressad! Jag känner mig bara glad och förväntansfull! Om man ser till de resultat som jag har fått sedan 1 november (drygt 3 månader) så borde det kunna hända mycket till maj! Mitt mål är fortfarande att ha en rolig dag och känna att jag fixar woderna, oavsett placering, och om inget oförutsett inträffar, så borde ju det funka! =)

bild

Weeei vad kul det skall bli!

Härom dagen blev det en diskussion på min facebooksida kring en länk som jag lade ut. En tidigare jobbarkompis som arbetar med träning höll inte med, och som vanligt är detta ämne väldigt känsligt för mig. Både pga mina egna erfarenheter, men även för att jag har så många vänner som mår så otroligt dåligt över sånt här. Jag kommer aldrig sluta försvara dem, och försöka få personer att förstå, som kanske inte har ätstörnings- eller ångestgenen själva.

Jag tänker ibland kring min egen publicering av träning, och är ofta rädd för att jag är en av de där som hetsar och triggar. Men det jag försöker göra, och som kanske blir skillnaden mot personer som artikelförfattaren skriver om är:

  • Jag lägger ut bilder på träningstillfällen och pass, aldrig (nästan, ev något undantag) på vikter i kilo
  • Aldrig med fokus på hur kroppen ser ut
  • Aldrig med fokus på träning mot utseende/viktnedgång etc
  • …För för mig är det ointressant!

Varför lägger jag ut då??

  • Jag lägger ut bilder för att jag är stolt när jag klarar något
  • För att jag älskar träningen
  • Jag gillar att uttrycka mig!
  • Jag vill förmedla till folk att träning är hälsa genom rörelse, och att det är ROLIGT!

Och jag hoppas att jag gör det på ett sätt som för andra känns sunt. Sen blir jag sviiinglad när någon säger att jag är stark eller whatever, men jag vill inte blanda ihop min träning med mitt utseende och min kropp för träning är glädje.

Det är inte alltid jag är så himla glad för min kropp (blir ledsen när jag tänker på det), men jag JOBBAR på min självkänsla där också.

Jag är SÅ trött på att mäta saker i vikt eller utseende rent utsagt… Jag har mått så sjukt dåligt av det tidigare, och jag är därför glad de dagar jag slipper se magrutor i mitt flöde.

Sen är det skillnad (tycker jag) på att se en bild på en athlet som ”råkar ha” kläder på sig som visar en vältränad kropp, och ett foto på en stillastående person framför en spegel som en dast posar och som endast har som syfte att visa sin kropp.

Nedan, en dag som innehöll jobbig löpning men mycket glädje!!

 

