Etiketter

, ,

IMG_4724

Jag veeeet att jag skulle ha vilat igår egentligen, men jag drogs som en magnet (kände mig faktiskt väldigt pigg, får vila en annan dag extra) till boxen och Agnes, och jag är sååå glad för det!! Jag fick inte bara ett roligt pass gjort tillsammans med en av de härligaste människor jag lärt känna där, utan fick till två pull ups! Alltså TVÅ! Då kan jag ju på riktigt liksom!

Är så himla stolt! Faktiskt! Och när de andra i boxen också uppmärksammar det och gratulerar så blir jag alldeles rörd och ännu gladare! Får man va såhär stolt och glad över en liten träningsgrejj??!! Jaaa det får man!

your-body-your-rules

Den här bilder har egentligen ingenting med något att göra idag, men den är bara bra helt enkelt, så jag ville ha med den!

Jag har så himla många år tänkt att det inte går… ”Det är ju bara andra som kan”, Jag har tränat på det, och kämpat! Absolut.. Men jag har inte tränat såhär mycket excentriskt och kanske inte fullt så kontinuerligt. Om du vill veta hur jag har gjort så har jag skrivit det här! Jag har fortsatt exakt så, mestadels med det pronerade greppet för att lära mig åt båda hållen, och det har ju uppenbarligen funkat.

Ibland behöver man bara någon som säger: ”gör såhär, och ge inte upp”. Typ.

Igår körde jag och ovan nämna Agnes en on-the-minute-grej (man gör en övning ett visst antal reps varje ny minut, och om det är tid över så vilar man tills nästa minut börjar) på 24 minuter innehållandes 5 thrusters, 10 pull ups och 15 box jumps. Det vill säga 8 ”varv”. Eftersom jag har haft lite känning i ligamentet mellan knäskålen och tibia (smalbenet), och det förmodligen beror på mycket hopp och lek, så bytte jag ut box jump mot wall balls. Sedan skalade jag ner pull ups till ring rodd. Tur det, annars hade jag nog aldrig tagit mig igenom det 😀 Agnes körde ju kippade pull ups som hon aldrig hade gjort annat förstås :).

IMG_4782

Det var tungt, det var jobbigt, och vi ömsom skrattade och ömsom grymtade, men vi var nog båda två ganska endorfinhöga när vi var klara. En bra förmiddag med de jag gillar mest! Vi hade ju turen att höra tio-passet kämpa på andra sidan dörren =).

