Etiketter

,

Ibland tänker jag att jag borde springa lite intervaller. Jag har ju börjat springa lite mera nu (kanske 1 gång i veckan istället för noll, haha) inför Göteborgsvarvet och det lockar ju lite att bli lite snabbare. Och jag älskar känslan efter ett riktigt tufft intervallpass. Det känns efteråt som att man har blåst ur hela kroppen verkligen. Underbart!

MEN, samtidigt tränar jag ju gärna och mycket crossfit och det sliter rätt mycket på kroppen. Träning sliter, vila bygger upp, och då är det svårt att hinna med löpintervaller däremellan. Eller, inte hinna med själva träningen, men hinna med återhämtningen!

Nu vilade jag helt och hållet onsdag och torsdag för jag kände under tisdagens pass att kroppen inte ville komma upp i puls, eller så var det hjärnan. Men i vilket fall som helst så lyssnade jag på det. Idag var jag ute och sprang lite runt stångån, för det passade så bra mellan skola och jobb, och det kändes fint! Flåsigt och jobbigt, men bra! Imorgon blir det vila igen och på söndag OLY-teknik och yoga. Tror det blir en bra vecka. Jag ska inte lura mig själv. Det är rätt mycket träning det med, men allt beror ju på vad man jämför med, och jag tror att den här veckan har givit rätt mycket återhämtning till mina muskler i alla fall.

Men nu kommer jag tillbaka till rubriken. Vad man borde. I varenda löpningsschema man kan läsa så står det att det är bra att lägga in intervaller och inte bara mala på i samma tempo i samma runda hela tiden, och jag som PT håller med! MEN, det beror ju som sagt på vad man gör resten utav tiden. Jag tror att mina crossfit-pass (de jag kör enligt invictus programmering på boxen) tjänar bra som intervaller och så får ben och leder vänjas av löpningen på mina lufspass i samma tempo, i samma rundor utöver det ;).

Det passar mig! Vad passar dig?

