Hej alla underbara!

Jag satt just och läste igenom lite gamla blogginlägg (tyvärr har jag raderat allt innan 2014, så det kan jag inte se :/ ) och hittade en lista på träningsmål:

  • Klara Pull Ups och Chin ups – Flera stycken
  • Klara hollow rock på ett bra sätt
  • Klara kroppsvikt i knäböj
  • Klara 1,5 x kroppsvikt i marklyft
  • Klara en pistol squat
  • Klara flertalet smala armhävningar

Detta var i april 2015. Efter det har jag både hunnit träna, byta jobb, börjat plugga och vara sjuk. Men faktum är att jag har hunnit komma en bit!

Chin Ups kan jag EN, så det är ju på god väg i alla fall!, Hollow rock gjorde jag häromdagen och det kändes rätt bra! Inte så länge, men kände mig stabil i magen och lyckades hålla den neutrala svanken. Gött! Knäböj och Marklyft får va kvar en stund 😉 Marklyften känns bättre än tidigare men fortfarande blygsam vikt. Pistol Squat är således inte heller klar eftersom benen är fortsatt rätt svaga. Men jobbar på det! Armhävningar kan jag väl ca 5 smala iaf. Så har kommit längre än förra året!

Det känns rätt fint! Målen ovan hade jag inte satt något datum på när jag skulle klara, så det är ju bara att köra på.

Pull Ups måste jag kunna till tävlingen i maj, men annars har jag ingen stress =). Det vore roligt att klara frivändningar och ryck på lite högre vikter och därför så tror jag det är bra att fokusera på knäböjen ordentligt. Undrar om 2016 ska bli året då jag äntligen fixar tekniken även när det blir tungt? 🙂

 

