Fick fina reaktioner av flera personer igår efter mitt blogginlägg. Jag har ju skrivit om det förut, och kommer förmodligen att göra om det igen, även om jag ofta inte ”orkar tänka på det”. Precis som Liselotte skrev i kommentar igår. För det är så sorgligt!

MEN, som sagt fick jag många positiva reaktioner om folk som håller med, och som vill vända det här och det är viktigt! Och kanske så var det någon som läste som inte håller med, men som kanske gör det om ett tag. Vem vet? Jag hoppas att vi människor kan bli lite snällare mot oss själva och mot varandra. Det vore fint tycker jag!

Idag var det mycket peppning och glädje på träningen. Alla Pushade och hejjade (jag gjorde det när jag inte stod dubbelvikt och flåsade), och eftersom vi jobbade i team så blev det ännu roligare än om man hade kört en WOD ensam.

Jag har varit lite skrajj för Wall balls nu under hösten eftersom jag blivit SÅ trött av dem. Det är en sån där övning som liksom säger till en: ”Se där, hur otränad du har blivit, HA”. Och är inte förlåtande någonstans. Men idag kändes det bra! Det var sjukt jobbigt och pulsen var hög som bara den, men jag orkade fortsätta! Det där flowet som jag har längtat efter tycks komma tillbaka mer och mer… Härligt! Och som sagt – TEAMTRÄNING! Det är det bästa som finns!

Den avslutande woden var i team: 5 varv var (varannat) av 20 Kettlebell-svingar och 15 wall ball. Svettfest delux!

IMG_0131

Gammal bild på trött Maria 😉

