Ibland får min hjärna för sig att jag är mer vältränad än vad jag är. T ex som idag. När jag redan har crawl-kurs inplanerad ikväll, men bestämmer mig för att cykla runt Tåkern på fm. Det är ju inte så längt tänker jag, bara 63 km… Tar bara 2,5-3h med relativt hög puls. Lätt som en plätt.

Fast 63 km är ju ganska långt. I alla fall om man inte är så van cyklist. Jag menar… Det är ju en bit att åka bil in till Linkan, och dit är det 35. Hur som helst. När jag var någonstans på andra sidan Tåkern så tänker jag (fast jag börjar bli trött, och börjar känna av sittbenen onödigt mycket) att jag väl ska cykla lite längre. Och svänger inte av vid första vägen utan fortsätter mot Ödeshög och förbi Heby och Runstenen hem.

34c55b9176044a79b483ceaf79939e2d

Det var underbart väder, vindstilla. Otroligt fina förutsättningar. Men jag blev trött som…. ja. Haha. Väldigt trött. När jag kom till Väderstad hade det lika gärna kunnat vara 150 km hem som 15. Det kändes ungefär lika långt.

Men hem kom jag. Och nu sitter jag i soffan och är jäkligt nöjd ;). Fast lite orolig inför simningen måste jag säga… Måste man verkligen använda benen då? :S

