DSC_0048_2

Jag är ganska spontan. Och vill göra saker som jag tycker är roligt. Det har i träningsväg inneburit att jag ofta i perioder hållit på med en enda sak som jag har varit helt galen i just då.. och sedan övergått till något annat, för att sedan gå tillbaka. Och sådär håller det på.

Och så är jag världsbäst på att sätta höga mål. Drömmer mig bort efter att springa över mållinjen i ett Marathon, crossfittävling eller Vätternrundan eller IRONMAN… fast jag får ont i rumpan av 3-4 mils cykling och får ont i fötterna om jag springer mer än 2 mil i veckan. Haha det där glömmer jag bort ofta. Klart man ska ha mål, men en sak i taget kan ju vara bra?

IMG_6533

När jag hittade till Mjölby Crossfit så hittade jag ”hem” på det sättet att jag fick blandningen i träningen varje gång och aldrig tröttnade. Jag älskar variationen mellan att lyfta tungt, snabbt och att träna teknik och rörlighet och lite rodd och löpning blandat med det.

Men nu är jag ändå sugen på att få in mer och mer löpning, cykling (och kaaaanske simning, om kursen fortsättningsvis går bra) i mitt liv och får väl se hur mycket jag hinner med. Jag ska ju faktiskt göra lite annat om dagarna än att träna… Jag var tillbaka på crossfiten idag äntligen (tack antibiotika), och känner att jag aldrig någonsin vill välja bort den i alla fall. Det är verkligen det roligaste jag vet =).

Jag ska alltså lugna ner mig lite med mina mål och ta en sak i taget. Träna. Träna för att det är roligt och ha mål som är lagom. Jag nöjer mig faktiskt med Göteborgsvarvet i vår och tjejvättern 2016, och så sparar jag de längre distanserna till senare. Något ska man väl göra när man blir gammal med? 🙂

DSC_0074_2

