Äntligen, äntligen äntligen efter 5 veckors förkylning så verkar jag vara frisk! Hostar fortfarande lite ibland, men mår bra och känner mig pigg!

Det där med träning har jag ju inte kunnat tänka på under den här tiden, och det har ju varit supertråkigt! Men samtidigt har det varit lite nyttigt för mig att lära mig att man inte måste träna för att kunna må rätt hyfsat. Och alla kläder blir faktiskt inte försmå på ett par veckor heller. Fast jag bävar inför att inse hur svag jag har blivit i crossfit.

Inte lyft en vikt på 5 veckor. Ja, ni kan ju tänka er! Kroppen har velat cykla nu. Jag vet egentligen inte varför. Förmodligen så har min helg i Kalmar med Ironman gjort sitt för motivationen, men det är också som att kroppen har valt åt mig. Jag har inte känt mig redo för crossfit då det är kort och intensivt och pulsen skjuter i höjden. Nej, kroppen har velat cykla och jag har lyssnat!

Är i alla fall anmäld till crossfitträning på lördag, och jag håller tummarna för att jag kommer att vara på plats. Jag tror att endorfinerna kommer att spruta efteråt!

