Etiketter

,

Jag tänkte tipsa om mina allra bästa träningspass! De som antingen är vidrigt jobbiga, sjukt roliga eller ger en härlig feeling! De som är vidrigast jobbigast är ju de härligaste efteråt!

teamwork-606829_1280

1. TRÄNA I TEAM
Alltså, jag kan inte NOG framhålla denna typ av pass! Det är så sjukt peppande att ha en kompis bredvid som antingen peppar eller jobbar samtidigt. Om man har en liten elak prestationsdjävul som sitter på axeln som gör att du tvekar, så föreslår jag att du borstar bort den och sen provar. SÅ KUL!!!

Ett härligt exempel:
I par om 2.

A. EMOM 5 MIN:
5 st Marklyft (Rätt tung vikt, utmana dig själv där! Våga bli trött!)
Box jump (fasen, minns inte hur många man skulle göra.. men typ under tiden den andra gör Marklyft, sen byter ni)
Det fanns ett sätt att räkna poäng här men minns inte eftersom jag skiter i sånt 😉
3 min rest

B. TABATA 4 MIN FÖR REPETITIONER (Dvs jobb i 20 s vila i 10 s upprepa 8 gånger)
Wallball
Ring rodd
En person gör Wallball, den andra Ring rodd, och så byter ni varje gång 20 s har gått. Dvs 4 gånger av varje övning.
Räkna antal repetitioner ni hinner som poäng.
3 min rest

C. 5 MIN RODD KALORIER
250 m rodd – Se hur många kalorier du får ihop på denna sträcka!
Plank hold – Den person som inte ror står i plankan under tiden.
Byt varje gång någon är klar med rodd-sträckan…
Räkna totalt antal kalorier för poäng.

running-498257_1280

2. DET VIDRIGASTE, HÄRLIGASTE KONDITIONSPASSET

Den allra bästa känslan får man efter ett riktigt grisigt konditionspass. När du fått upp pulsen riktigt högt. Det är då endorfinerna riktigt sprutar ur öronen sen. Jag lovar – testa! OBS! Gör detta när du är fräsch i kroppen så du inte bara blir trött och seg i benen lokalt, då är det svårt att pressa upp pulsen…

Det här skall springas på löparbana, det är sån himla härlig känsla att springa på det röda underlaget och leka Usain Bolt 😉 De första sekundrarna är man ju ganska snabb och då ska man se sig själv riktigt flyga fram!

10 x 400 meter, 60 s vila mellan.

Jag lovar… det här är riktigt vidrigt. Men UNDERBART efteråt! Förslagsvis görs även detta tillsammans med andra, då risken annars är att man efter 5 intervaller är nöjd och går hem.

training-601214_1280

3. DET ROLIGASTE PASSET! (LAGOM JOBBIGT)

Det är ju inte alltid man vill att det ska vara sjukt jobbigt, tungt eller flåsigt. Utan lite lagom med roliga övningar. Och det är faktiskt HELT OKEJ! Jag ska inte ljuga, nedanstående var absolut jobbigt, men man får vila mellan övningarna och du väljer ju vikten själv!

A: STYRKEDEL
4 set
6 st front squat @2111
30s vila
16 st goblet walking lounges (8 steg per ben alltså)
30s vila
20 Armhävningar
30s vila
45-60 s Klättra upp mot en vägg med benen och stå där så nära väggen du kan.
60s vila

B. FLÅSDEL
Max repetitioner i 30s sen vila i 30s
Ring dips (Skala om det behövs)
Box jumps
Kb-svingar

Om du inte tycker att dessa övningar är roliga, byt ut dem. Det ska va gött att leva!

IMG_0131

4. KORT MEN INTENSIVT

Ni Crossfit-folk som har gjort ”OPEN” vet vad jag menar när jag säger 15.5…..

27,21,15,9 av:
Thrusters
Rodd (Kalorier)

Välj en vikt som är utmanande men som du fixar att köra med bra teknik. Annars är det inte värt något. Sen kör du bara på tills du är klar. Om du vill kollar du vad tiden blir så att du sen kan jämföra. Eller så skiter du i det och bara kör =).

Har du blivit inspirerad till något av det så har jag lyckats! Men jag vill också gärna veta vilka som är era absolut bästa pass? =)

Bilder från Pixabay.com

