Ja, benträning alltså…!

Efter loppet förra veckan så kände jag att det hade blivit mycket pulsträning på sista tiden och lite mindre ren styrka, och framför allt mindre av knäböj exempelvis. Så jag och Jennie bestämde ju oss för att köra ett tufft pass i tisdags, som jag skrev om här.

Sedan hade vi ju båda två träningsvärk så vi nästan grät i flera dagar! Jag vilade visserligen dagen efter, men började torsdagen med en löprunda på 9 vackra kilometrar i torsdags. Det gjorde kanske inte träningsvärken värre, men inte bättre heller. Benen var tunga, mjölksyran kom snabbt i uppförsbackarna och jag njöt av solen och tänkte bort känslan i musklerna.

I fredags när jag kom till crossfitpasset så ser jag två saker. Löpning och thrusters. Yey ;). Men det gick faktiskt rätt bra efter lite uppvärmning. Körde inte så tungt på thrusters, men benen blev som gele ändå. Gött tänkte jag, ”hoppas det är mycket överkropp på passet imorgon” ;).

Lördagsmorgonen kom, och vad väntar på programmeringen om inte tunga front squat och utfall? Haha jag tänkte att det var ett skämt, men faktiskt så hade träningsvärken nu gett sig och benen kändes lite redo för nya tag! GÖTT!

Så blev det söndag, och ny träningsvärk hade bosatt sig framför allt i rumpan. Och vad hade jag och Sofia planerat om inte backintervaller? Efter en dag med släktträff och mycket fika (mycket, mycket energi och spring i benen) så begav vi oss till ”gamla soptippen” i Mjölby och sprang upp och ner runt runt. Tio varv bestämde jag mig för och det genomförde jag också, men inte en extra meter till. Shit alltså!! MJÖLKSYRA!!

Nästa gång ska jag inte springa runt själva backen, utan upp och ner hela vägen ner i dalen, nu var det en bit av den branta långa backen som vi inte sprang (och jag var glad för det), så den väntar på oss framöver.

Idag får benen vila, och jag tror ni förstår vad jag menar när jag säger att jag fick vad jag bad om i benväg den gångna veckan :D. Nu ska jag strax ut på en promenad, och sedan ska jag sola lite innan jobbet väntar. Underbara sovmorgon!

