Igår fick jag sällskap av min underbara kollega Jennie på träningen, och jag tycker alltid att det är roligt när vi kan passa ihop våra scheman och träna tillsammans! Vi ville båda köra ben och för ett tag sedan såg jag ett pass som jag har ”sparat” för ett sådant här tillfälle.

Vi började med knäböj, jag front squat och hon back squat och körde några set på valfri vikt och reps. Jag räknade inte så noga utan tog en relativt tung vikt och gjorde så många reps som jag kände att jag klarade av. Utan mina tyngdlyftarskor så kommer jag för mkt upp på framfoten tyvärr – MÅSTE jobba mer med knäböj. Det får inte gå så länge mellan gångerna som det har gjort nu…

Men jag kan heller inte säga att jag har latat mig, för jag har ju gjort annat, så jag får helt enkelt bara försöka planera in ben lite extra ibland om jag missar de passen på gruppträningarna.

Hur som… fortsättningen blev brutaljobbig, och var som följer:

3 gånger 7 minuter amrap av följande:
5 Marklyft
5 Power Clean
5 Front Squat
5 Pushpress
5 Backsquat

Först tog jag 30 kg och trodde det skulle bli lagom men det gick bara ett varv, så sänkte jag till 25 och det blev nästan för tungt det med!!! Och det var inte push press som var jobbigast vilket jag trodde, utan front squat! Så Jag tror att halvmarathon och knäböjen innan satt kvar i benen.

Men det var i alla fall ett roligt pass som jag definitivt ska göra fler gånger!

Jag ska också göra ”Bearcomplex” vilket är liknande:

7 varv av:
1 Clean
1 Font Squat
1 push press
1 back squat
1 push press

Efter dessa 7 varv eller ”reps” så vilar man och lägger på vikt och så upprepar man det så man gjort det 5 gånger. Tror det blir tufft och kul! Jennie, är du på?

bearcomplex

