Så har jag sagt några veckor angående den där halvmaran som går här i Linköping om en vecka. Jag har ärligt talat inte varit så sugen, och blev inte mer sugen härom veckan när jag sprang 18 km på egen hand och det var det långtråkigaste jag har gjort 😛

runners-752493_1280

Meeen… samtidigt så har jag betalat några hundralappar för att anmäla mig och det är ju alltid roligt att ha gjort något som man tycker är lite svårt eller jobbigt. Belöningen efteråt när man har klarat av något är ju oslagbar. Oavsett om det är ett lopp, en tenta i skolan eller något på jobbet.

Så jag sa ”jag springer om det är fint väder och sol”. Idag gick jag in på yr.no och ja.. det ser ut som att det blir löpning för mig! Det ska nämligen bli strålande solsken och 20 grader. Haha. Mycket kan visserligen hända på en vecka, men ändå.

Anledningen till att jag vill ha sol (även om det är skönt att springa i mulet) är att jag vill bli lite solbränd, och något som är ÄNNU långtråkigare än att springa 2 mil är att ligga och sola platt på marken i 2 timmar :).

Skämt å sido. Loppet är inte superviktigt för mig, mer än rolig grej. Så vill jag verkligen inte så struntar jag i det. En grej som gör att jag tappade sugen var också att arrangören inte har en enda toalett längs med vägen. DÅLIGT! Man ska alltså själv få hitta almänna toaletter längs loppet, typ på Campushallen. Riktigt riktigt dåligt tycker jag. Det är ett välkänt problem att löpare kan ha problem med magen under långa distanser och jag är tyvärr inget undantag. Eller, problem och problem… men efter 15 km MÅSTE jag uppsöka toalett. Så är det bara. Eller har varit hittills.

pair-624071_1280

Jag ska köpa imodium denna gång och se om det hjälper. Ser ni annars någon förvirrad tjej som springer och grimaserar och letar efter något så är det jag som letar efter toalett ;).

Kram på er som läser! Ha en trevlig helg!

