xwst_logo_largeB.png.pagespeed.ic.-5lSloLiB1

Jag har anmält mig till en tävling! Jag som avskyr att tävla! Men den här ser jag inte som en tävling som man behöver vinna, utan en kul grej att träna inför, att ha roligt den dagen och ha ett mål.

Det är en nybörjartävling i Crossfit som jag ska delta i tillsammans med min vän Stina, och kommer vi sist så gör det ingenting. Vi vill komma dit, kunna utföra grejjerna som är med, och åka hem fulla av glädje, ny inspiration och nya erfarenheter!

Det är precis samma sak med lopp för mig. Inte sjutton är jag med för att vinna. Haha. Mer för att det är roligt att träna ihop med andra, och på tävlingar är det många fler än vanligt 😛

I Crossfit så väljer man alltid (tror jag i alla fall), ett lagnamn, och jag och Stina var ganska snabbt överens om att vi ville ha något som var lite avslappnat kul. Och vi brukar ju skoja om oss själva som de omöjligaste singlarna som finns typ… Så med det i tanken och på att det är en kul grej för oss utan blodigt allvar så blev namnet ”Vi är bara här för att ragga”. Haha. Det lär ju väcka uppmärksamhet i alla fall. Undrar om det var det vi ville egentligen?

I beskrivningen står det såhär:

Denna tävling är inte ”ett prov på ditt mod”. Målet med denna tävling är att introducera deltagarna till tävling inom Crossfit. Denna tävling vill passa dig som aldrig tävlatinnan eller 1-2 gånger tidigare.

Alla WODar kommer vara utmanande men ingenting du inte provat I din box innan. Vi vill gärna ge deltagarna en möjlighet att bli dömda och prestera framför publik.  Det ska vara roligt och ge dig möjlighet att mäta dig mot dig själv och andra deltagare, vi vill inte försöka testa max styrka eller pressa för många gränser.

Då det är en skalad tävling kommer vi inte ha någon hög nivå på gymnastiska övningar (ex. inga chest to bar pull ups, inga muscle up, handstand push up eller handgång) Där kommer inga snatch eller max lyft I Olympiska Lyft.

Perfekt! Att ”ta i” och kämpa kan jag gärna göra, men jag tror inte att jag kommer att ha lärt mig muscle up tills oktober/november…

Shit så kul!! =)

