När det regnar går jag helst inte utanför dörren. Inte när det snöar heller. Jag tycker om bra väder.

Idag har jag väldigt trötta vrister och vader efter gårdags långa löppass (18 km) och jag kände direkt när jag klev upp ur sängen att idag får bli en riktig vilodag. Normalt sett så hade jag gärna gått en promenad ändå, men icke. Inte när benen känns såhär slitna och inte när det regnar. Blä.

Igår när jag sprang var det fantastiskt. Lätt bris och strålande sol! Även om det var långtråkigt att springa så länge, så är det ännu mer långtråkigt att bara ligga still och sola. Så det var ju ett bra sätt att få lite försommarfärg :).

I helgen har både Sofia och mormor fyllt år och det har varit mycket god mat och fika. Men framför allt har det varit härliga människor, barn, många skratt och mycket glädje!

Och om jag någonsin varit osäker innan.. åh vad jag vill ha barn en vacker dag. Det finns väl inget härligare än att se en 5-månaders baby skratta?

