Plötsligt gick det en vecka utan bloggande, och jag vet inte riktigt varför? Visst har jag väl haft annat att göra, men det är nog inte bara därför. Jag märker att jag får blogg-lust när jag är glad, taggad, exalterad och ni vet.. när man bubblar.

Och missförstå mig rätt, det har inte varit en dålig vecka på något sätt, men det har väl varit mer…. grått… T ex Träning som visat mina svaga sidor, som inte bara har varit rolig…. Hur kul är det att skriva om armhävningar som tar så lång tid så att man inte hinner hela wod’en utan får avbryta för att hinna till jobbet? Regn istället för sol som har gjort att jag inte har gått ut och gått lika mycket och därför inte fått den där avkopplingen i skogen som jag så väl behöver. Jag har flera gånger loggat in på bloggen och tänkt på saker som jag vill skriva om, men det har inte kommit ut något i fingrarna… förrän idag när jag läste detta på Liselottes sida och tänkte ”great minds think alike”. För det är just det jag vill skriva om. Att det oftast bara visas en bild i sociala medier – den rosenskimrande…

prestationsprinsessa2

Jag är väl medveten om det här, och försöker ofta skriva från olika perspektiv och belysa svårigheter och inte bara det där glättiga, men samtidigt… inte fasen sätter jag mig och skriver i bloggen när jag känner mig trött, låg, tjock, ful, långsam, svag…

Nu är jag visserligen emot att sätta stämpel på folk (inklusive mig själv) som ful, tjock etc, men visst kan jag känna så. Alla har vi våra demoner i huvudet (Ja jag tror verkligen det) och de kan ju komma fram på olika vis och vid olika tillfällen. Man känner sig inte alltid på topp direkt…

När jag känner så så bloggar jag definitivt inte (haha, nu är det dock verkligen inte så att alla bloggpauser beror på det). Utan jag bloggar sedan när jag förmodligen har varit på ett träningspass, eller gjort något annat kul som har lockat fram lyckohormonerna som gör att allt känns bra igen…

IMG_6545

Ja det ser ju inte direkt ut som att jag har kul ovan, men push press gör mig lycklig. Armhävningar gör det inte ;).

Det måste ju vara så för flera av oss… livet är ju inte bara härligt jämt! I flera bloggar får man ju en härlig bild, peppande träning, vackra bilder på kläder eller mat eller skrattande människor och tänker (omedvetet?) ”den där personen har det nog så jämt och är nog lycklig… och så är det ju självklart inte!! Den personen har garanterat också stundtals stripigt hår, trasiga strumpor och ont i magen av att ha ätit för mycket choklad på en gång.

Tror ni inte?

Förresten kan jag meddela att jag nu har köpt typ 15 par strumpor. Jag hade två par innan som var hela och i samma färg. Bra Maria, vuxenpoäng. :).

your-body-your-rules

