Jag sitter i soffan och njuter av lite mini-semester. 4 dagars helg. Det är riktig lyx det! Inte för att jag inte tycker om mitt jobb, men jobbet tar ju onekligen tid från familj och vänner till vardags. Denna helg hinner jag träffa min familj mycket, har hunnit träna mycket, och ändå haft tid över! Lyx, lyx lyx!

Idag är kroppen trött och det kommer inte bli många knop gjorda. Eventuellt blir det en skogspromenad i den underbara solen, men ska akta mig från ansträngning ;)…

I torsdags var Sofia med på träningen och fotade och filmade lite, och jag som inbillade mig att korten skulle bli tuffa och snygga, (likt x-cagebilden som ni kan se till höger), blev lite chockad. Det ena ansiktsuttrycket var ju värre än det andra! Haha! Det var ett tufft pass vilket syntes. Vi blandade löpning, svingar och pushpress och jag är glad att jag både lyckades ta i, och ta ut mig men samtidigt pusha någon annan.

Ett par varv så struntade jag fullständigt i min egen tid (vilken ju är rätt oväsentlig ändå om det inte är en tävling) och joggade de 400 metrarna bredvid en tjej som avskydde att springa, hade dåligt självförtroende och ville gå istället. Jag fick henne då att fortsätta jogga (fast långsamt för att inte få panik) istället för att ge upp och börja gå, och det kändes som en mycket större vinst än om jag hade sprungit ensam kanske 10 sekunder snabbare. Hennes ansiktsuttryck när hon klarade det var härligare att se än något annat det passet! Ibland är det någon som hjälper mig, och då är det faktiskt inte mer än rätt att jag ger något tillbaka när jag kan också…

Här ser ni några bilder (kolla minerna!!):

IMG_6503   IMG_6506 IMG_6507 IMG_6508    IMG_6512   IMG_6515 IMG_6516   IMG_6521   IMG_6524 IMG_6525      IMG_6531  IMG_6545 IMG_6546   IMG_6549   IMG_6552

Tror ni jag var trött efter det där så tror ni rätt! Vilken tur att mamma och pappa ordnade med ”grillfest” med entrecote och massor av potatis efteråt. Så himla gott och välbehövligt…

Igår hade jag nämligen planerat in två träningspass och då gäller det att ÄTA! Det tråkigaste som finns (nästan), är att gå på ett träningspass bara för att upptäcka att man inte har energi nog att utföra det ordentligt. Då har man missat vila eller intag av mat…

Vi började gårdagen med lite intervaller på Vifolkavallen och jag fick gott sällskap av Stina och Sofia. Jag märkte redan när vi värmde upp att benen var sega, och de 15 intervallerna vi hade framför oss kändes läskiga. Vi skulle springa 3 set med 5 st 200-metersintervaller, men jag tänkte att 200 meter kan jag ju jogga runt om det skulle behövas…

Men ni vet hur det är.. jag drog iväg och gjorde mitt bästa och efter 10 intervaller var jag helt slut. Benen hade inte den där extra växeln att ta till varken i början eller slutet av intervallerna och vi bestämde oss för att stanna där. För ett par år sedan hade jag säkert sett det som ett misslyckande att inte göra klart passet enligt plan, men vet ni vad? Inte nu! Jag var stolt över det vi hade gjort och var supernöjd med det. En skön känsla…

Klockan 15 var det dags för nästa pass, och här fick jag istället med mig andra systern, Kristina. Väldigt roligt med sällskap! Passet var upplagt i TEAM, och det är det bästa jag vet! Man får så himla mycket mer energi av att träna tillsammans, och för någon annan förutom sig själv. Jag, syrran och en annan tjej som heter Hanna körde tillsammans och som vi slet! Det var ett hyfsat långt pass uppdelat i tre delar och vi fick göra thrusters, ringrodd, box jumps, burpees, svingar, kort löpning, skjuts ”släde”, och fällknivar… Här kände jag lite sådär som jag skrev ovan, att kroppen var lite för trött för att orka ta i som vanligt, och jag tänkte nöjt att det blir skönt med vila imorgon (alltså idag). Allt går ju dessutom att skala.

Jag som är rädd för att hoppa box jump körde på den lägsta höjden, och jag gjorde dessutom ringrodd och fällkniv istället för pull ups och t2b. Så ni som tror att crossfit måste vara brutalt och svårt och hemskt – tänk om! Det blir vad man gör det till! Om jag skulle vara tvungen att hoppa höga box jumps, ja DÅ vore det hemskt. Nu är det bara kul (och lite svettigt förstås).

Oj vilket långt inlägg. Men det jag ville få ut idag var att det är helt okej att vissa dagar träna mer än vanligt, när man har tid och lust. Och att det då är viktigt att äta ordentligt, och att vila emellan och efter. Och det viktigaste av allt – Gör det med människor som du tycker om! Det blir sjukt mycket roligare då!

Ha en härlig dag och helg!

