Härom dagen provade jag ett sätt att göra bananpannkaka på (tips från Katti), eller ja snarare ägg med banan… men åh så gott det blev! Jag hade banan i frysen som jag inte använt, och när den värmdes upp så blev den så himla söt och god så att det smakade som en dessert!

IMG_2514

Jag blandade alltså först tre ägg i en skål så att vitan och gulan blev till en enda ljust gul smet, och så stekte jag det på ganska hög värme så det fick formen av en stor pannkaka. Sedan bredde jag på den mosade bananen (som jag hade tinat i micron) på ena halva, vek över andra halvan och lät det stå så på spisen en stund. När man sedan åt var det riktiga lyckovolter i munnen vill jag lova! Hur många ägg man vill ha är ju valfritt, beroende på hur hungrig man är. Ju längre man ska stå sig besto fler ägg helt enkelt! Det kan inte bli fel i smak eller så. Häromdagen följde jag Kattis recept med tre ägg men idag tog jag istället 4 ägg då jag är en hungrig tjej. Det smakade ju lite mer ägg då såklart, så om man tar mer ägg ska man nog ta lite mer banan också. Tips.

Men alltså… från att ha ätit paleokokosgröt varje dag vet jag nog vad jag kommer äta varje dag nu ;). Vanemänniska much?

