IMG_0735

Det har för mig på sista tiden blivit väldigt tydligt hur vi svenskar(?) snackar om vädret! Och jag skäms nästan lite varje gång jag tar upp det, eftersom det ju är så klyschigt! MEN jag påverkas otroligt mycket utav solen. Väldigt synd, eftersom man inte kan påverka den ett dugg… Men jag kan väl knappast vara ensam om detta?

I år harjag märkt det mer än någonsin… Nästan varje dag som jag vaknar och det är soligt så känner jag en ren lycka i kroppen och jag är sådär barnsligt förtjust över livet i allmänhet och ser framför mig hur dagen kommer att bli awesome.

DSCN3203

När det istället regnar, är grått, eller/och kallt och allmänt tråkigt känner jag ingenting. Jag blir inte sur eller så, men jag själv känner mig också grå. Och jag vill inte göra någonting. JAg blir som handlingsförlamad. Vill-inte.

IMG_3487

Undrar om detta öht kan påverkas av att äta d-vitamin? Tveksamt i mitt fall… För nu borde jag vara tillräckligt boostad med det ändå. Jag tror helt enkelt att solens strålar framkallar underbara känslor hos oss människor och man väl får se till att njuta när man kan.

Idag är det grått. Bäst att skapa lite lycko-hormoner på annat vis istället än genom fint väder :).

